چطور وارد کلاب هاوس شویم؟ شبکه اجتماعی برای صدابازها

کلاب هاوس نام جدیدترین اپلیکیشنی است که رویای فتح جهان دیجیتال را در سر دارد. رویایی که با همراهی غول‌هایی همچون ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و بیل گیتس بعید به نظر نمی‌رسد.

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا بدون هرگونه تصویر و ویدئو است. مکالمات صوتی در این اپلیکیشن به صورت آنلاین پخش می‌شوند و افراد با ایجاد اتاق گفتگو یا پیوستن به اتاق‌های دیگر در یک گفتگوی زنده شرکت می‌کنند. در این شبکه اجتماعی همه چیز آماده است تا گوش‌هایتان در یک مکالمه دوستانه، جلسه‌ای آموزشی یا با شنیدن صدای مهم‌ترین افراد جهان امروز مشغول شود. همین ویژگی نقطه قوت کلاب‌هاوس است که این برنامه تازه‌نفس را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند.

تولد کلاب هاوس

کلاب‌هاوس در آوریل سال ۲۰۲۰ توسط پل دیویدسون و روهان ست، دو کارآفرین موفق سیلیکون ساخته شد. ارزش این شبکه اجتماعی در ابتدای فوریه ‌سال ۲۰۲۱ با دو میلیون کاربر به رقم یک میلیارد دلار رسید. کلاب‌هاوس تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار در اپ‌استور دانلود شده و به نقل از سایت بک لینکو تعداد کاربران آن به عدد ۶ میلیون نفر رسیده است.

اوج شهرت کلاب‌هاوس بعد از مصاحبه ایلان ماسک در ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. ایلان ماسک با ابراز علاقه نسبت به این برنامه در توییتر رسمی رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین خواستار گفتگو از طریق کلاب‌هاوس شد!

آریاک سفر

کلاب‌هاوس دارای انواع کلاب‌ها و اتاق‌ها با موضوعات بسیار متنوعی مثل فناوری، موسیقی، کسب و کار، سلامتی، کتاب و … است.

چطور در کلاب هاوس عضو شویم؟

کلاب‌هاوس هم‌اکنون فقط برای کاربران آ یو اس در دسترس است و حتی برای این کاربران نیز با محدودیت همراه است. داشتن یک سیستم عامل آ یو اس برای ورود به این اپلیکیشن کافی نیست و باید یکی از اعضای کلاب‌هاوس شما را به این برنامه دعوت کند. در حال حاضر اعضای جدید امکان ارسال دو دعوت‌نامه را دارند که با مشارکت و استفاده بیشتر از کلاب‌هاوس افزایش پیدا می‌کند.

اگر شخصی را برای ارسال دعوتنامه نمی‌شناسید باید منتظر حذف محدودیت‌ها باشید. موضوعی که بازار فروش دعوتنامه‌های کلاب‌هاوس را در پلتفرم‌هایی مثل ای بی و ردیت بسیار پررونق کرده است. پس از دانلود اپلیکیشن، ایجاد حساب کاربری و دریافت دعوتنامه، کافیست در یک اتاق گفتگو عضو شوید یا با ایجاد اتاق گفتگوی خودتان میزبان شنوندگان باشید.

به گفته سازندگان برنامه، آن‌‌ها به دنبال توسعه فعالیت خود و ارائه نسخه اندروید در آینده‌ی نزدیک هستند. از آنجا که افزایش ناگهانی حجم کاربران می‌تواند عملکرد سرورها را مختل کند، حرکت آهسته و پیوسته‌ کلاب‌هاوس کاملا منطقی است و در گذشته نیز برنامه‌هایی همچون فیسبوک از این استراتژی استفاده کرده‌اند. انتظار می‌رود همراه با پیشرفت تدریجی، شرط دریافت دعوتنامه و محدودیت‌های عضویت تا پایان سال ۲۰۲۱ حذف شود.

فضای اتاق‌های گفتگو چگونه است؟

گفتگوها در کلاب‌هاوس مانند یک پادکست زنده هستند و دنبال‌کردن آنها فقط بصورت آنلاین امکانپذیر است. اگرچه وارد شدن به این برنامه در حال حاضر کمی دشوار است اما در مقابل با رابط کاربری آسان و ساده زحمات شما را جبران می‌کند.

در کلاب‌هاوس مانند اغلب شبکه‌های اجتماعی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می‌شود. ممکن است در حالیکه ایلان ماسک در اتاق بغلی از رمزارزها و سفر به مریخ می‌گوید شما در حال صحبت از دستور پخت یک غذا باشید. در اتاق دیگری مجری تلویزیون، اپرا وینفری از تجربیاتش می‌گوید و سلبریتی‌هایی همچون دریک و جرد لتو نیز گوشه دیگری در حال صحبت با طرفدارانشان باشند.

اتاق‌های گفتگو در ابتدا ظرفیت حداکثر ۵ هزار نفری داشتند که در حال حاضر برداشته شده است. شما می‌توانید گفتگوی خودتان را ایجاد کنید یا با بلندکردن دستتان و کسب اجازه از میزبان در یک گفتگوی دیگر مشارکت کنید. حتی می‌توانید مانند یک روح به اتاق‌های دیگر سرک بکشید و تنها گوش کنید.

نگرانی‌‌ها درباره امنیت یک رسانه جدید و آینده‌ای نامعلوم

کلاب‌هاوس مانند هر رسانه نوپای دیگر زیر ذره‌بین پرسش‌ها درباره حریم خصوصی کاربران قرار دارد. این اپلیکیشن همه مکالمات را برای پیگیری حوادث احتمالی برای مدت زمان محدودی ذخیره و سپس پاک می‌کند. همین موضوع نگرانی‌هایی را درباره امنیت اطلاعات ذخیره‌شده به وجود آورده است.

چندی قبل یک کاربر در کلاب‌هاوس توانست به محتوای صوتی چند گروه دسترسی پیدا کند. در اوایل اسفندماه نیز شماره آیدی کاربران و شماره اختصاصی چت‌روم‌ها به بیرون درز پیدا کرد. کلاب‌هاوس در پاسخ به این نگرانی‌ها گفته‌ است که از رمزگذاری و کمک شرکت‌های امنیتی استفاده خواهد کرد تا چنین اقداماتی تکرار نشود. سازندگان برنامه هر یکشنبه یک مجموع عمومی برگزار می‌کنند و در آن به پرسش‌های کاربران درباره موضوعاتی همچون امنیت این رسانه و آینده آن پاسخ می‌دهند.

کلاب هاوس در ابتدای کار خود توانست نظر مخاطبان را در کشورهایی با آزادی بیان کمتر همچون چین جلب کند. کاربران چینی با استفاده از این برنامه توانستند گفتگوهایی پیرامون دموکراسی و یا تظاهرات در هنگ کنگ شکل بدهند. موضوعی که به مذاق سیاستمداران چینی خوش نیامد و خیلی زود این برنامه را فیلتر کرد. قرارداشتن سرورهای کلاب‌هاوس در کشوری که آن را فیلتر کرده یک دلیل دیگر برای نگرانی مخاطبان است که آیا دولت چین به اطلاعات آن‌ها دسترسی دارد؟

این برنامه هم‌اکنون کاملا رایگان است و مشخص نیست که با چه شیوه‌ای اقدام به کسب درآمد خواهد کرد. پیش‌بینی آینده کلاب‌هاوس کار دشواریست اما تا به اینجا خیلی خوب عمل کرده است.

باید منتظر ماند و دید که آیا کلاب‌هاوس راه خود را به جمع شبکه‌های اجتماعی برتر پیدا می‌کند یا اینکه با وجود آغازی طوفانی در این رقابت دشوار شکست می‌خورد.

 

 

 

 

مرتبط با : کلاب هاوس
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز