چرا یارانه بعضی افراد کمتر از رقم مقرر، واریز شده است؟

پس از واریز شدن یارانه‌های جدید دولت سیزدهم، برخی افراد از اینکه مبلغی کمتر از یارانۀ اعلام شده به حسابشان واریز شده، ابهام داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دولت سیزدهم اعلام کرد برای جبران تاثیرات حذف ارز ترجیحی از برخی کالاهای اساسی به تمام شهروندان یارانه‌های 300 و 400 هزار تومانی پرداخت می‌کند. طبق اعلام دولت این یارانه به 9 دهک درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. به خانوارهای دهک‌های اول تا سوم که کمترین میزان درآمد را دارند، مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر و به خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

به نظر می‌رسد دلیل کم بودن یارانه واریزشده برای برخی خانوارها، این است که آنها پیش از این، از وام یک میلیون تومانی کرونا استفاده کرده‌اند. با توجه به اینکه هر ماه از یارانه این افراد، قسط وام کرونا کسر می‌شود، دولت دو قسط وام کرونا را از یارانه جدید کسر کرده است.

آریاک سفر

یارانه معیشتی متوقف شد

بنابه اعلام رسانه‌های رسمی، از آبان 1398 تاکنون به بیش از ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت می‌شد. با تصویب یارانه جدید، از این به بعد یارانه معیشتی متوقف شده و فقط با ارقام جدید که فعلا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، پرداخت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز