چرا واردات از ترکیه منفعت زیادی دارد؟ + مراحل واردات کالا

واردات کالا از ترکیه-کاماپرس

ترکیه کشور همسایه و هم مرز ایران است و بسیاری از تجار ایرانی از سال‌های گذشته به این کشور به عنوان قطب تجاری توجه دارند. داشتن مرز مشترک و هزینه پایین حمل و نقل کالاها سبب شده تا انجام مراحل واردات کالا از ترکیه توجیه اقتصادی داشته باشد و تاجران زیادی به تجارت با این کشور مشغول شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قاعدتا واردات کالاهای مختلف اعم از لباس، مواد خوراکی، کالاهای صنعتی و … از کشورهای همسایه دارای منفعت است. زیرا حمل و نقل آن‌ها هزینه زیادی ندارد. ترکیه یکی از کشورهای هم مرز با ایران است که واردات از آن گذشته از هزینه مناسب، به دلیل پیچیده نبودن قوانین تجاری این کشور راحت به نظر می‌رسد. هم اکنون تاجران زیادی به واردات کالاهای مختلف از جمله لوازم الکتریکی، پارچه، مواد اولیه انواع کالاها، ظروف بلور و چینی، انواع محصولات مانند لوسترها و لوازم خانگی و … از کشور ترکیه می‌پردازند. زیرا انجام مراحل واردات کالا های مذکور می‌تواند سود زیادی برای تاجران به همراه داشته باشد.

مراحل واردات کالا از کشور ترکیه

به طور کلی تاجرانی که قصد مراوده تجاری با تولیدکنندگان ترکیه را دارند با قوانین پیچیده و سختی روبرو نیستند. اما به منظور انجام واردات یا صادرات به ترکیه باید تمامی روش‌های تجارت با این کشور بررسی شده و سپس فرآیند آن را طی کرد.

برخی افراد بعد از بررسی بازارهای مختلف داخل و نیازمندی مردم در مورد کالاهای خاص، ترجیح می‌دهند به صورت شخصی به کشور ترکیه سفر کرده و بازارهای این کشور را مشاهده کنند. اما در حال حاضر هزینه سفر شخصی به ترکیه برای بررسی بازار کالای خاص در این کشور و برقراری ارتباط با تولیدکنندگان آن کار زمانبر، دشوار و پرهزینه است. افراد بعد از گفت و گو با یک تولیدکننده و بررسی شرایط وی باید کیفیت کالاهای تولیدی او را بررسی کنند و در زمان تحویل محصولات باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. پس از تحویل کالاهای سفارش شده، نوبت به بسته بندی مناسب آن‌ها می‌رسد که باید به دقت انجام شود تا با سلامت کامل در گمرک تحویل داده شود.

راز آسمان پایتخت

ضمن اینکه بعد از انجام موارد مذکور، فرد باید به دنبال مسائل مربوط به گمرک و تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای واردات و ترخیص کالاهای سفارشی خود باشد. در جریان انجام مراحل کمرگی، تاجر باید پروفرما یا برگه‌های پیش فاکتور، تاییدیه‌های وزارت صنعت برای ترخیص کالاها، اسناد و برگه‌های ترخیصیه، کارت بازرگانی، وکالت و مجوزهای قانونی ترخیص کالاها و برگه‌های مربوط به ترخیص ارز را ارائه دهد.

واردات کالا از ترکیه-کاماپرس

تجارت آسان با شرکت همراه دژ ایرانیان

تهیه هر یک از این مدارک به اندازه کافی زمانبر است و چالش‌های زیادی را برای تاجران ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل تاجران، اعم از تازه کار و حرفه‌ای، برای انجام یک تا تمامی مراحل ذکرشده از شرکت‌های بازرگانی کمک می‌گیرند. چون این مراحل حساسیت زیادی دارد باید به شرکت‌های بازرگانی مراجعه کرد که معتبر و دارای سابقه باشند.

شرکت همراه دژ ایرانیان یک مجموعه معتبر درخصوص تجارت است که انواع خدمات تجاری را به بازرگانان ارائه می‌دهد. بازرگانان در هر مرحله از واردات اعم از گفت و گو با تولیدکنندگان کشور ترکیه، خرید کالاها، بسته بندی، حمل و نقل محصولات، انجام مراحل مربوط به گمرک، دریافت مجوزهای قانونی تجارت و … به تاجران کمک می‌کنند.

همراه دژ دارای پروانه فعالیت از سازمان هواپیمایی کشور و دفتر نظارت بر ترانزیت است و تمامی فعالیت‌های آن قانونی انجام می‌شود. افراد به منظور دریافت خدمات مربوط به مراحل واردات کالا های مختلف از ترکیه یا دیگر کشورهای همسایه ایران می‌توانند از کارشناسان این مجموعه در هر ساعتی از شبانه روز مشاوره بگیرند.

این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات در حوزه واردات و صادرات، درخصوص پست مدارک به خارج از کشور، حمل و نقل هوایی، حل اختلافات گمرکی، کالای مرجوعی، کارگو، حمل کالای اورسایز و … به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه دژ ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز