چرا تخم مرغ‌های قهوه ای گرانتر هستند؟

تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای‌رنگ به اسم تخم‌مرغ محلی در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شوند. تصور رایج بر این است که این تخم‌مرغ‌ها سالم‌تر و مقوی‌تر هستند. به همین دلیل قیمت آنها بیشتر از تخم‌مرغ‌های سفید است.

به گزارش کاماپرس، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفتگویی که امروز با ایسنا داشت در مورد تفاوت این دو نوع تخم‌مرغ گفت: هیچ تفاوتی در کیفیت، مزه و طعم تخم‌مرغ‌ها وجود ندارد و تنها تفاوت در رنگ آنهاست. معمولا گله‌های مرغ مادر و مرغ‌های تخم‌گذار قهوه‌ای رنگ تخم‌مرغ قهوه‌ای تولید می‌کنند که البته تعداد آنها در کشور بسیار کم است.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران اضافه کرد: تخم مرغهای قهوه ای رنگ که در حال حاضر در بازار وجود دارد از تولیدات مرغ های مادر است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت
  • تخم مرغ هر کیلو 2000 تومان گران شدبه نظر می‌رسد کم بودن حجم تولید تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای اصلی‌ترین دلیل گرانی آنها نسبت به تخم‌مرغ‌های سفیدرنگ است. ناصر نبی‌پور نیز این موضوع را تایید کرد و گفت: وقتی کالایی کم باشد قیمت آن هم بالا می رود. زمانی قیمت تخم مرغ قهوه ای از سفید ارزانتر بود اما به دلیل اینکه تعداد آن کم شده است گرانتر فروخته می شود.

قیمت تخم‌مرغ
در حال حاضر یک شانه 20 عددی تخم‌مرغ سفید با برند رهامرغ‌تهران در فروشگاه شهروند 22 هزار تومان است. در فروشگاه‌های اینترنتی یک شانه 20 عدد تخم‌مرغ سفید با برند مروارید به قیمت 31 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز