چرا بنزین کارت سوخت ها کم شد؟

چرا بنزین کارت سوخت ها کم شد؟-کاماپرس

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سهیمه بنزین 3 هزار تومانی در کارت‌های سوخت شخصی با هدف مقابله با قاچاق از 150 لیتر به 100 لیتر کاهش یافته است.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.

به گزارش کاماپرس، در این خبر که ایسنا بر اساس اطلاعات رسیده از وزارت نفت منتشر کرده بود، آمده است: سهمیه بنزین 3 هزار تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته که این اقدام با هدف مقابله با قاچاق بوده و ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر ماهانه ندارد.

همچنین در خبری جداگانه، جعفر سالاری نسب مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در این باره، اظهار کرد: قبل از دوران کرونا در بیشتر مناطق، مردم حداکثر دو ماه و 120 لیتر ذخیره بنزین داشتند، بنابراین مشکلی برای بازگشت به دوران قبل از شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بر اساس سامانه‌های موجود مصرف را کنترل کند، افزود: افراد در کارت سوخت خود 60 لیتر بنزین 1500 تومانی و 100 لیتر نیز بنزین 3 هزار تومانی دارند و می‌توانند از کارت آزاد موجود در جایگاه‌ها نیز استفاده کنند.

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، سالاری نصب در رابطه قیمت بنزین کارت آزاد، توضیح داد: در جایگا‌های سوخت، کارت بنزین آزاد وجود دارد که قیمت بنزین با کارت آزاد نیز همان 3 هزار تومان است، پس این موضوع مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف بنزین در ایران

دی ماه 1402، جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، میزان مصرف بنزین در کشور طی ماه‌های گذشته را به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۱۶ میلیون لیتر اعلام کرد.

به نقل از باما، وی افزود: این مقدار در روندی کاهشی، در دی ماه به ۱۱۳ میلیون لیتر رسیده است و اگر روند همچنان کاهشی باشد، امیدواریم بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم.

در همین رابطه، شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس در آبان ماه جاری طی برنامه تهران ۲۰، میانگین مصرف بنزین در کشور را روزانه 120 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری در برخی مناطق ناترازی در وضعیت تولید و مصرف بنزین وجود داشته است.

وی ادامه داد: در ۷ماه گذشته در برخی از مقاطع طبق پیش بینی دولت واردات بنزین داشتیم. به طوری که در شهریور ماه و ابتدای امسال تا ۱۴۴ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته‌ایم.

به نقل از جهان اقتصاد، شریعتی افزود: مجموع تولید بنزین در کشور ما به صورت میانگین طی سال پاسخگوی میزان مصرف نیست.

قیمت بنزین در سال آینده افزیش می‌یابد؟

علیرغم اینکه شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در سال آینده منتشر شده است، سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه 1403 اعلام کرد که قیمت بنزین در سال آینده تغییری نمی‌کند.

رحیم زارع در نشست خبری دی ماه درباره این مساله، گفت: دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته و کمیسیون تلفیق نیز عینا آن را تصویب کرده است. یعنی اینکه قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های انرژی در سال 1403 همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود و تغییری در نرخ قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نخواهیم داشت.

به نقل از دنیای اقتصاد، وی با این توضیح که مصوبات این کمیسیون باید در صحن علنی تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد، عنوان کرد: این مصوبات در صورت تایید شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز