چرا بانک ها وام نمی دهند؟

بانک‌ها در شرایط حاضر به مشتریان واجد شرایط به دلایلی مثل نبود بودجه و امکانات هیچ نوع وامی ارائه نمی‌دهند و از متقاضیان می‌خواهند طی سه ماه آینده برای درخواست وام مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، بانک‌ها به مشتریان وام مسکن اعلام کرده‌اند که هنوز دستورالعمل پرداخت تسهیلات در سال جدید ابلاغ نشده است. طبق اطلاعات موجود در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها پرداخت وام‌های جعاله و ساخت مسکن را متوقف کرده و برای این اقدام هم انواع دلایل را به مشتریان مختلف ارائه می‌دهند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

برخی بانک‌ها هم علنا اعلام کرده‌اند که به مشتریان با سپرده‌های بالا وام می‌دهند. بعضی از آن‌ها هم به بسته شدن حساب و کتاب بانکی در پایان سال اشاره داشته و مشتریان را به سال جدید حواله می‌کنند. به گفته مشتریان متقاضی وام، این مبحث تکراری بوده و اتفاقاتی از این قبیل در ماه‌های ابتدایی سال هم بسیار معمول و رایج است. بانک‌ها تا خردادماه سال جاری هم به درخواست وام‌های مربوط به مسکن متقاضیان جواب رد دادند.

چرا بانک‌ها در شرایط کنونی از پرداخت وام امتناع می‌کنند؟

اما به گفته محمدرضا جمشیدی، رئیس کانون هماهنگی بانک‌های خصوصی، به اقتصاد آنلاین، همه این گفته‌ها بهانه بوده و در واقع این مجموعه‌ها منابع مالی کافی ندارند.

محمدرضا جمشیدی معتقد است که پرداخت وام در چنین شرایطی برای بانک‌ها زیان آور و برای وام گیرندگان سودده است. چون نرخ تورم 44 درصد و حداکثر سود تسهیلات بانکی 18 درصد اعلام شده و در چنین شرایطی بانک‌ها به وام دهی رغبت ندارند. این شکاف بین نرخ سود بانکی و تورم موجب شده تا بعضی مشتریان وامی را که می‌گیرند پس ندهند. بنابراین برای بانک‌ها اعطای وام به خصوص تسهیلات مسکن جاذبه خاصی ندارد و به صرفه نیست.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز