چراغ سبز بانک مرکزی به وام قرض الحسنه 200 میلیونی

بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای به بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت، با افزایش سقف و دوره بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه موافقت کرده است. براساس این بخشنامه این دو بانک مجاز هستند تا به اشخاص حقیقی وام قرض الحسنه 200 میلیونی اعطا کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس بخشنامه ارسالی بانک مرکزی به دو بانک قرض الحسنه کشور، ضمن افزایش سقف تسهیلات برای اشخاص حقیقی، دوره بازپرداخت این وام‌ها 60 ماه تعیین شده است. ضمنا در این بخشنامه حداکثر مبلغ پرداختی برای اشتغال زایی کسب و کارهای کوچک، 500 میلیون تومان معین شده و امکان پرداخت اقساط هم در 84 ماه وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قبل از این، مبلغ تسهیلات ضروری و اشتغال زایی در دو بانک مذکور 50 میلیون تا 100 میلیون تومان بوده است. لازم به ذکر است که اسفندماه سال گذشته کمیسیون اعتباری بانک مرکزی درباره افزایش مبلغ پرداختی این دو وام و مدت زمان پرداخت اقساط به نتیجه رسیده بود.

مدارک لازم برای دریافت وام قرض الحسنه 200 میلیونی

قبلا متقاضیانی که خواهان دریافت وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی بودند باید اعتبارسنجی می‌شدند و براساس امتیاز حساب به آن‌ها تسهیلات تعلق می‌گرفت. لازم به ذکر است که رتبه اعتباری افراد، تعداد ضامن‌ها را تعیین می‌کرد. صاحبان کسب و کارهایی هم که خواهان وام قرض الحسنه 100 میلیونی بودند، ضمن سنجش اعتبار آن‌ها و میزان گردش حسابشان توسط بانک، باید پروانه کسب و کار یا سایر مستنداتی که نشان دهنده وضعیت شغلی‌شان بود را هم ارائه می‌دادند.

فعلا درباره نحوه اعتبارسنجی و ضمانت‌هایی که متقاضیان وام ضروری و اشتغال زایی باید ارائه دهند، سخنی به میان نیامده است. در واقع با توجه به افزایش مبلغ وام، شاید دریافت ضمانت‌ها و برخی مسائل پیرامون آن‌ها تغییر پیدا کند. البته شاید این موضوعات هم بدون تغییر باقی بماند.

مرتبط با : بانک قرض الحسنه رسالتبانک قرض الحسنه مهر ایران
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز