پیش فروش یکساله پراید وانت از سکه افتاد؛ قرعه کشی سایپا نزدیک خط پایان

لست سکند

قرعه کشی های پیش خرید خودرو به دو صورت تحویل حداکثر 90 روزه و تحویل بلند مدت انجام می شود و آخرین آمار متقاضیان شرکت در قرعه کشی های پیش خرید با موعد تحویل بلند مدت نشان می دهد ، خودروهایی همچون وانت پراید دیگر با استقبال متقاضیان مواجه نیستند.

به گزارش کاماپرس، پیش خرید خودرو از طریق ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی روشی نیست که میلیون ها متقاضی را که صدها هزارنفر آنها مصرف کنندگان واقعی و نیازمند به خودرو به شمار می روند، از آن راضی باشند بنابراین هر گونه فعل و انفعالی که به توقف این روش منجر شود موجب خوشحالی اقشار فراوانی از متقاضیان می شود.

قطعا متولیان صنعت خودرو نیز به قرعه کشی به عنوان یک روش مطلوب برای فروش خودرو نمی نگرند اما در شرایطی که تولید پاسخگوی تقاضا نیست و تقاضا هم به دلایل مختلف متورم شده ، راه بهتری از قرعه کشی پیش رو نداشتند.

خودرو تک در این باره نوشته است؛ روند تقاضای خودرو در بازار چند ماه است که روند کاهشی را دنبال می کند و اکنون شاهد هستیم که این کاهش تقاضا در پیش فروش خودرو نیز خودش را نشان داده است.

پیش خرید خودرو با تحویل بلند مدت توجیهی ندارد

راز آسمان پایتخت

به عنوان نمونه در جریان پیش فروش اخیر شرکت سایپا دو خودرو به معرض پیش فروش گذاشته شده بود و این در حالیست که این خودروها متقاضی ثبت نام کننده کمتری از میزان عرضه در نظر گرفته شده در این پیش فروش داشت.

چنین اتفاقی بی سابقه بود چرا که از زمان راه اندازی روش قرعه کشی برای واگذاری خودرو، این نخستین بار است که برای عرضه دو مدل خودرو نیاز به قرعه کشی نیست.

مجید باقری قائم مقام سایپا نیز گفته است که با توجه به اینکه متقاضی برای دو محصول سایپا 151 و نیسان تک سوز آپشنال کمتر از سهمیه در نظر گرفته شده بوده، تمام ثبت نام کنندگان این دو محصول بدون قرعه کشی می‌توانند تکمیل وجه کنند.

البته شایان ذکر است که دو خودرویی که تقاضا برای آنها کمتر از ظرفیت در نظر گرفته شده بود پراید وانت (سایپا 151) و وانت نیسان تک سوز آپشنال هستند و هنوز در خودروهای سواری این اتفاق نیفتاده است.

در توضیح این اتفاق باید گفت روند افزایش قیمت کارخانه خودرو در بازه های سه ماهه که موجب کاهش فاصله قیمت بازار و کارخانه خودرو شده است و همچنین موعدهای تحویل بلند مدت دو عاملی هستند که تقاضا را برای ثبت نام خودرو کاهش داده اند.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیش فروش یکساله پراید وانت از سکه افتاد؛ قرعه کشی سایپا نزدیک خط پایان

  1. خودم گفته:

    ای بر پدر و مادرتون لعنت که دارید دزدی آشکار میکنید.چرا وانت پراید اینقدر گرون شده که به ضرر واضح ما تمام بشه که تیرماه ب ودیعه ۳۵ ملیون تومان ثبت نام کردیم؟آه مظلوم از زمین تا آسمان بالا میره.منتظر باشید چوب سختی میخورید دزدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز