پیش فروش محصولات سایپا و 3 نکته مهم درباره آن که متقاضیان باید بدانند

لست سکند

پیش فروش محصولات سایپا درحالی از امروز دوشنبه 23 تیرماه برگزار می شود که متقاضیان شرکت در این پیش خرید باید بعضی نکات مهم را مد نظر قرار دهند.

به گزارش کاماپرس، پیش فروش های تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به فاصله اندک از هم برگزار شده و از امروز پیش فروش محصولات سایپا را شاهد خواهیم بود که شامل سه خودرو کوئیک – اس ، ساینا – اس و شاهین سایپا است. متقاضیان شرکت در این پیش فروش باید 3 نکته مهم را در این پیش فروش مدنظر قرار دهند.

1. قیمت خودروها به صورت قطعی مشخص نیست

مبالغ درج شده در آگهی پیش فروش محصولات سایپا فقط به عنوان پیش پرداخت علی الحساب از مشتریان اخذ می شود و قیمت قطعی خودروها فعلا مشخص نیست. به بیان دیگر در این پیش فروش متقاضیان خرید خودرو شاهین باید پیش‌پرداخت ۸۰ میلیون تومانی، متقاضیان خرید خودرو کوییک- اس پیش‌پرداخت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی و متقاضیان خرید خودرو ساینا – اس پیش‌پرداخت ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را در صورت برنده شدن در قرعه کشی به صورت علی الحساب به خودروساز پرداخت کنند و قیمتی که در حال حاضر به عنوان قیمت کارخانه این خودروها مصوب شده است، در زمان تحویل خودرو ملاک قرار نمی گیرد بلکه قیمت کارخانه در زمان تحویل ملاک عمل است.

توضیح این که خودروسازان در حال رایزنی با وزارت صنعت و شورای رقابت برای افزایش قیمت مصوب محصولاتشان هستند و دور از ذهن نیست که در زمان تحویل این خودروها،  قیمت کارخانه آن با قیمت کارخانه کنونی متفاوت و گران تر باشد.

2. محدودیت های در نظر گرفته شده برای پیش فروش با جدیت اعمال می شود

ممکن است برخی از متقاضیان تصور کنند محدودیت هایی که خودروسازان برای فیلتر کردن مصرف کنندگان واقعی از واسطه ها در نظر گرفته اند چندان جدی نیست و می توان این محدودیت ها را دور زد.

راز آسمان پایتخت

البته برخی از این محدودیت ها از نظر بسیاری از متقاضیان خودرو توجیه پذیر نیست و برای مثال این که شخصی دارای پلاک فعال نتواند در پیش فروش شرکت و خودرو خود را به روز کند از نظر بسیاری از متقاضیان چندان قابل قبول به نظر نمی رسد با این حال داوطلبان شرکت در قرعه کشی محصولات سایپا به این نکته توجه داشته باشند که این محدودیت ها به شدت اعمال می شود و بانک اطلاعاتی لازم برای پالایش و اعمال محدودیت ها در اختیار خودروسازان قرار دارد.

مهم ترین محدودیت های در نظر گرفته شده نیز عبارتند از:

  • حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم.
  • امکان صلح و انتقال خودرو به‌صورت وکالتی وجود ندارد.
  • متقاضیان طی ۴۸ ماه گذشته نباید ثبت‌نام و صدور فاکتور از دو شرکت سایپا و ایران خودرو داشته باشند.
  • متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال یا فاقد گواهینامه رانندگی هستند در صورت اقدام به ثبت‌نام، ضمن لغو ثبت‌نام آنان، تا سه سال امکان ثبت نام در بخشنامه‌های فروش دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو را نخواهند داشت.
  • شماره تلفن همراه، شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می‌شود الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد.
  • کد پستی متقاضی ثبت‌نام کننده و کد نمایندگی انتخابی باید از یک استان بوده و در صورتی‌که مشتری حداکثر سه ماه پس از تاریخ تحویل خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی مجاز سایپا مراجعه نکند، کارت گارانتی خودرو غیرفعال خواهد شد.

3. ملاک برنده شدن در قرعه کشی اعلام کد پیگیری در سایت و ارسال پیامک است

این عبارت به این معنی است که  کد برندگان در قرعه کشی در سایت سایپا منتشر می شود اما چون درصدی اضافه بر برندگان به عنوان فهرست ذخیره نیز در نظر گرفته می شود تا در صورت انصراف برندگان اولیه ، نفرات فهرست ذخیره جایگزین شوند، تا 3 روز بعد از قرعه کشی نیز ارسال پیامک به برندگان ادامه دارد و ممکن است افرادی که در فهرست اولیه برندگان قرعه کشی نبودند با ارسال پیامک به عنوان برنده شناسایی شوند.

به هر حال چه در فهرست اولیه برندگان قرعه کشی پیش فروش محصولات سایپا باشید چه در فهرست نفرات ذخیره ،باید ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به واریز وجه علی‌الحساب پیش‌پرداخت قیمت خودرو اقدام کنید و در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، ثبت‌نام اولیه شما باطل می شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش فروش محصولات سایپا و 3 نکته مهم درباره آن که متقاضیان باید بدانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز