پیش بینی گران‌تر‌ شدن طلا در سال ۲۰۲۱

لست سکند

کارشناسان اقتصادی معتقدند با اینکه تقاضا برای خرید طلا خیلی کم شده، اما این فلز گران بها در سال آینده گران تر می شود.
به گزارش کاماپرس، بعد از سقوط ارزش دلار در بازارهای جهانی ، برخی از فعالان بازار تصور می کردند طلا هم وارد روند نزولی می شود، اما گویا پیش بینی ها از شانس طلا برای گران تر شدن در سال آینده خبر می دهند.
پیش بینی رفینیتیو متالز ریسرچ نشان می دهد در سال میلادی آینده تقاضا برای طلا از طرف صنعت جواهرات و بانکهای مرکزی به میزان چشمگیری کمتر می شود، اما سرمایه گذاران با خرید و نگهداری مقادیر زیادی طلا قیمت‌ها را بالا نگه می دارند.

طلا سقوط نمی کند

به گزارش ایسنا کامرون الکساندر، مدیر رفینیتیو متالز ریسرچ همزمان با انتشار جدیدترین گزارش سه ماهه این موسسه درباره عرضه و تقاضای طلا، اظهار کرد: «تقاضا برای جواهرات امسال ۳۱ درصد افت کرده و به ۱۳۲۷ تن می رسد اما در سال ۲۰۲۱ به میزان ۹ درصد رشد کرده و به ۱۴۴۷ تن خواهد رسید. خرید بانکهای مرکزی امسال نیمی کاهش یافته و به ۳۱۲ تن می رسد و در سال آینده اندکی بهبود خواهد یافت و به ۳۸۵ تن بالغ می شود. سرمایه گذاران همچنان شکاف تقاضا برای طلا را پر خواهند کرد. صندوقهای ETF طلا امسال ۱۲۰۵ تن طلا خریده اند که سه برابر میزان سال ۲۰۱۹ است و انتظار می رود ۱۳۶۲ تن دیگر در سال ۲۰۲۱ خریداری کنند که بیشترین میزان خرید تاکنون خواهد بود.»

راز آسمان پایتخت

با اینکه خرید شمش و سکه طلا توسط خریداران خرده پا امسال شش درصد کاهش یافته و به ۹۱۷ تن می رسد اما سال آینده ۱۳ درصد رشد کرده و به ۱۰۳۹ تن افزایش پیدا کند. به گفته مدیر رفینیتیو متالز ریسرچ میانگین قیمت هر اونس طلا در سال میلادی آینده ۱۸۹۰ دلار خواهد بود که پایین تر از ۱۹۶۵ دلار پیش بینی قیمت در جدیدترین نظرسنجی رویترز است اما او توضیح داد که قیمتها ممکن است نوسانی باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز