پیش‌ بینی بازار مسکن تا ماه آینده / خانه ارزان تر می شود؟

به دنبال رکود نسبی بازار مسکن و هچنین ایجاد انتظارات کاهشی، فعالان حوزه مسکن معتقدند که این روزها خریداران منتظر ثبات بازار هستند و همین مساله به رکود بیشتر بازار مسکن دامن زده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، واسطه‌های ملکی معتقدند این شرایط که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده، احتمالا تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت. به اعتقاد فعالان بازار مسکن، تابستان یعنی فصل طلایی نقل و انتقالات در بازار مسکن به خاطر همزمانی با ثبات بازارهای موازی و کاهش نرخ ارز با رکودی نسبی همراه شده و همچنین کسادی بازار که در ماه‌های محرم و صفر نیز به شکل سنتی ایجاد می‌شود، این رکود را عمیق‌تر کرده است.

بررسی‌ها از بازار مسکن تهران نشان دهنده افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ‌های پیشنهادی این بازار، به دنبال روند کاهشی و ثبات قیمت دلار از ابتدای خرداد ماه است. همچنین پیش بینی می‌شود که در صورت ادامه رکود معاملات، قیمت آپارتمان کاهش بیشتری را نیز تجربه کند.

به نقل از ایسنا، در حال حاضر تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن کمتر از 3 هزار فقره در ماه است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر به طور میانگین ماهیانه ۱۵ هزار فقره خرید و فروش مسکن در تهران داشته‌ایم.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

البته از آذرماه سال گذشته تا به امروز آمار رسمی از تعداد معاملات در پایتخت ارائه نشده، اما طبق گفته واسطه‌های ملکی، به دنبال ایجاد انتظارات کاهشی و همزمانی آن با ماه محرم، خریداران محدودتر شده‌اند و  سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن نیز در این شرایط وجود ندارد.

بررسی اوضاع فعلی نشان می‌دهد که هم اکنون انتظارات کاهشی در بازار ایجاد شده و  همچنین عرضه بیشتری نسبت به تقاضا وجود دارد. البته این روند عرضه به معنای افزایش فروشنده نیست بلکه به دلیل کاهش تعداد خریداران، تناسبی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد. به عبارت دیگر بازار با افزایش حجم عرضه در برابر تقاضا روبرو شده و این شرایط را به نفع متقاضیان تغییر می‌دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش‌ بینی بازار مسکن تا ماه آینده / خانه ارزان تر می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز