پیش بینی آب و هوای کشور در تعطیلات عیدفطر / استان های بارانی و طوفانی

پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوای کشور در تعطیلات عیدفطر نشان می‌دهد که در مناطق شمال غرب و غرب کشور تا برخی از مناطق جنوب غرب بارش‌های پراکنده به همراه رعد و برق و گاهی گرد و غبار شاهد خواهیم‌ بود.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اینکه در تعطیلات عید فطر بسیاری از مردم به مسافرت می‌روند، آگاهی از وضعیت جوی کشور کمک می‌کند تا آنها وسایل و پوشاک مناسب همراه خود ببرند. در حال حاضر مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران مخاطرات کشور اعلام کرده که فعالیت سامانه‌های بارشی از روز 22 و 23 فروردین ماه تشدید خواهد‌ شد.

خوش آب و هوا ترین جاهای دیدنی شمال

بیشتر بخوانید:

صادق ضیائیان رئیس این مرکز خبر داده که بیشترین بارش‌ها در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غربی کشور خواهد بود. البته ساکنان سواحل غربی دریای خزر و همچنین مناطقی از زاگرس و البرز نیز شاهد بارندگی‌های پراکنده‌ای خواهند بود.

راز آسمان پایتخت

با توجه به اینکه سامانه بارشی علاوه بر بارندگی، رعد و برق و وزش بادهای شدید را به همراه دارد، استان‌های شمال و شمال غرب کشور شاهد بروز رعد و برق خواهند بود. همچنین ساکنان استان‌های جنوب غربی کشور در نتیجه تشدید وزش باد شاهد بروز گرد و غبار خواهند بود. البته در نواحی شرق کشور هم تا حدودی وزش باد و گرد و غبار اتفاق می‌افتد.

همچنین در پی ورود سامانه بارشی به کشور از فردا سه شنبه 21 فروردین دریای خزر مواج خواهد بود. از روز چهارشنبه در خلیج فارس شاهد هوای طوفانی و مواج خواهیم بود.

پیش بینی آب و هوای تهران در تعطیلات آخر هفته

بررسی وضعیت هوا در تهران نشان می‌دهد که از امروز دوشنبه تراکم ابرها افزایش می‌یابد و درجه هوا بین 16 تا 26 درجه سانتیگراد در طول شبانه روز متغیر خواهد‌‌بود. در روز سه شنبه یک درجه دمای هوای تهران خنک‌تر شده و دمای هوا بین 15 تا 26 درجه سانتیگراد متغیر می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌ها در روزهای منتهی به تعطیلات عیدفطر خنک‌ترین شهر کشور اردبیل با دمای 3 تا 4 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین گرمترین شهر کشور اهواز با دمای حداکثر 36 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز