پیشنهاد کتاب: روایت 84 از پایان دولت اصلاحات

تور لحظه آخری-کاماپرس

انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 که منجر به قدرت گرفتن پدیدۀ عجیب «احمدی‌نژادیسم» شد، یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی ایران پس از انقلاب است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیر تحولات پس از سال 1384 چنان شدید و پرشمار بود که بیم آن می‌رود، بر تحولات بهار 84 گرد فراموشی بنشیند. ورود احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات، صعود و نزول چهره‌ای پرانرژی مانند قالیباف، حضور پرشمار نمایندگان اصلاح‌طلب، حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه رقابت، رد و تایید صلاحیت نامزدهای جریان اصلاح‌طلب و … از جمله وقایع مهم و معنادار آن دوره از انتخابات ریاست جمهوری بود.

مصطفی معین که یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب این انتخابات بود، پس از گذشت 16 سال از آن ایام، آنچه بر وی گذشت را در قالب کتاب «روایت 84» منتشر کرد. این کتاب که با همکاری پدرام الوندی در نشر اگر به زیر چاپ رفته، یک تاریخ شفاهی از ورود معین به صحنه رقابت تا پایان مرحله اول انتخابات است. در بخش پیوست این کتاب، آرشیو کاملی از سخنرانی‌ها و اخبار مربوط به مصطفی معین قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

مصطفی معین در بخشی از کتاب، پایان انتخابات را این چنین روایت می‌کند: «نتیجه نهایی انتخابات با آنچه در ستاد مطرح بود و برخی چهره‌های کلیدی ستاد هم در مصاحبه‌ها می‌گفتند متفاوت بود. رشد آرای من از اردیبهشت به طور ملموسی بیشتر می‌شد و جمع‌بندی‌ها این بود که با آقای هاشمی به دور دوم خواهیم رفت. چهار روز مانده به روز انتخابات، برخی افراد و محافل امنیتی فعال شده بودند، هشدار می‌دادند و تلاش‌هایی نیز برای مقابله با رشد آرای من انجام می‌گرفت. به این‌ها باید برخی شواهد دیگر مانند بازداشت چندساعته مدیرکل وقت حقوقی وزارت کشور را هم اضافه کنیم که به برخی رویه‌ها اعتراض کرده بود.»

«روایت 84» در 768 صفحه و با قیمت 190 هزار تومان در هزار نسخه تابستان سال گذشته توسط انتشارات اگر راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر اگر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز