پیشنهاد کتاب ؛ به مناسبت نمایشگاه کتاب تهران / 25 اردیبهشت

ژیوار

پس از دو سال وقفه، برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب بهانه‌ای است برای خرید کتاب و البته کمی مطالعه بیشتر.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پس از گذشت دو سال از آخرین برگزاری نمایشگاه کتاب، امسال نمایشگاه کتاب تهران برگزار شده و بسیاری از عاشقان کتاب و کتابخوانی به این نمایشگاه خواهند رفت. برخی نیز برای خرید کتاب کمی سردرگم می‌شوند؛ در این مطلب سعی شده چند کتاب از حوزه‌های مختلف معرفی و بررسی شود.

در همین زمینه بخوانید:

1- دین و قدرت خوانشی نو از حاکمیت

نویسنده: محمد شحرور

دریان سفر امید

مترجم‌ها: دکتر عبداله ناصری طاهری و دکتر سمیه سادات طباطبایی

ناشر: مروارید

در این کتاب دیالکتیک دین و قدرت در مفهوم حاکمیت بررسی می‌شود و از طریق همین مفهوم خوانشی نو در میراث دینی مسلمانان عرضه می‌شود. در این کتاب با سه نوع حاکمیت الهی، حاکمیت بشری و حاکمیت الهی-بشری روبرو خواهید شد.

2- قدرت محتوا

نویسنده: جو پولیتزی

مترجم: سعید زرگریان

ناشر: آموخته

در این کتاب ارزش محتوا مشخص خواهد شد و اینکه چگونه محتوایی تولید شود تا مخاطب را درگیر کند. از بخش‌های این کتاب می‌توان به بازاریابی محتوایی، تعیین جاویژه و راهبرد محتوایی، مدیریت فرآیند محتوا، بازاریابی داستان‌تان و کاری کنیم که محتوا نتیجه بدهد اشاره کرد.

3- سقوط امپراطوری و تولد جمهوری: نگاهی به نقش آتاتورک در پیدایش ترکیه

نویسنده: هانی شکرواوغلو

مترجم: رضا جوادی

ناشر: لوح فکر

در این اثر سه موضوع درباره نقش آتاتورک در پیدایش ترکیه بررسی شده است؛ جایگاه تاریخی آتاتورک در بستر خودش، تحولات نظریات روشنفکری در زندگی آتاتورک و کشف مسیر دشواری که یک امپراطوری کهن به یک دولت-ملت مدرن تبدیل شده است.

4- اسرار فتح قله گوگل

نویسنده: برایان دین

مترجم: محسن عقبایی

ناشر: تاچارا

در این کتاب نکات و استانداردهایی که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها انجام می‌دهد آموزش داده می‌شود و برای تولیدکنندگان محتوا، بازاریابی‌ها، روابط عمومی‌ها، دیجیتال مارکتینگ‌ها، خبرنگاران و … مناسب خواهد بود.

5- ذن در هنر عکاسی خیابانی

نویسنده: اریک کیم

مترجم‌ها: نیما رجبی و شاهین غفاری

ناشر: تیسا

در این اثر اریک کیم زندگی را گرامی می‌دارد و علاوه بر آشنایی با افکار و فلسفه او همچنین روش‌های عکاسی خیابانی، نکاتی قابل تامل درباره زندگی و فعالیت‌های آن ارائه می‌کند که نگرش خواننده را نسبت به زندگی و فعالیتش تکمیل خواهد کرد.

6-نظم و زوال سیاسی

نویسنده: فرانسیس فوکویاما

مترجم: رحمن قهرمان‌پور

ناشر: روزنه

نویسنده این اثر درباره نسبت توسعه و دموکراسی، اهمیت نظام اداری در دنیای امروز و ویژه‌خواری سخن می‌گوید؛ او معتقد است توسعه در نهایت محصول تصمیم‌های سیاسی در مقاطع حساس تاریخی رخ می‌دهد.

7-سکولاریسم و آزادی وجدان

نویسنده‌ها: چارلز تیلور و جاسلین مکلور

مترجم: مهدی حسینی

ناشر: روزبهان

نویسنده‌های این کتاب شرحی در باره سکولاریسم و احترام برابر همچنین آزادی وجدان و دو شیوه اجرای آن که جدایی دین و دولت و بی طرفی دولت در قبال دین‌ها است ارائه داده‌اند. استدلالی نیز در این کتاب بررسی شده که جهان از لحاظ دینی متوع‌تر از همیشه و از لحاظ سیاسی در هم تنیده است و اگر در این جهان، سکولاریسم فهمیده شود مسیری برای آزادی دینی و فلسفی خواهد شد.

8-می‌توان دموکراسی را نجات داد؟

نویسنده: دوناتلا دلاپرتا

مترجم‌ها: سعید کشاورزی و علی روحانی

ناشر: ثالث

جنبش‌های اخیر همچون قیام‌های بهار عربی در خلال فرایندهای گذار دموکراتیک، ظرفیت بالقوه فناوری‌های نوین در راستای توسعه دموکراسی الکترونیک در اعتراضات خشم در اسپانیا و وال استریت در ایلات متحده و.. در این کتاب بررسی شده است. همچنین در این کتاب افزون بر بررسی جنبش‌های اجتماعی، واکنش‌های نهادی در برابر این جنبش‌ها همچون پلیسی شدن اعتراض‌ها تا تلاش‌هایی برای اصلاح نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

مرتبط با : آموختهانتشارات تاچاراانتشارات روزبهانانتشارات روزنهانتشارات لوح فکرتیسانشر ثالثنشر مروارید
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز