پیش‌بینی قیمت و آینده اتریوم (آپدیت ۲۰۲۲)

پلتفرم معاملاتی تبدیل-کاماپرس

ارز دیجیتال اتریوم در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد. برخلاف بیت کوین که سازندگانی ناشناس دارد، یک برنامه‌نویس کانادایی به نام ویتالیک بوترین در نوزده‌سالگی این پروژه را آغاز کرد. اتریوم بستری برای اجرای قراردادهای هوشمند، راه‌اندازی توکن جدید و برگزاری ICOها است.

به گزارش کاماپرس به نقل از تبدیل، اتریوم از پروتکل اثبات انجام کار استفاده می‌کرد که این قابلیت به آن اجازه استخراج می‌داد؛ اما اخیراً تغییراتی در الگوریتم این شبکه به وجود آمده که در ادامه این آپدیت و تأثیر آن را بر قیمت اتریوم در ادامه سال ۲۰۲۲ بررسی می‌کنیم.

آپدیت جدید اتریوم

پلتفرم معاملاتی تبدیل-کاماپرس

صرافی‌های ایرانی و بین‌المللی طی هفته گذشته با توجه به نزدیک شدن به آپدیت شبکه اتریوم، اطلاعیه‌هایی را منتشر کردند که از انجام معامله در شبکه بپرهیزید؛ و سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، آپدیت جدید اتریوم پنجشنبه ۲۴ شهریور انجام شد. پس‌ازاین آپدیت نسخه ۲ اتریوم به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. این آپدیت پروتکل اثبات انجام کار را از دور خارج کرده و پروتکل اثبات سهام را روی کار آورده است. این آپدیت اتریوم که مرج نامیده می‌شود، باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و سرعت معاملات در شبکه اتریوم را افزایش می‌دهد.

این به‌روزرسانی تغییراتی را در کارکرد ماینرهای اتریوم ایجاد کرد تا مصرف برق جهانی ۰.۲٪ کاهش پیدا کند. تائید تراکنش‌ها در سیستم جدید به این صورت است که ماینرها دیگر نیازی به ایجاد بلاک جدید و مصرف برق زیاد ندارند. در عوض، با تعداد توکن‌هایی که در شبکه نگه‌داری می‌کنند به تائید تراکنش‌ها می‌پردازند.

آریاک سفر

باوجود تمام مزایایی که آپدیت جدید با خود به همراه دارد، اما عده‌ای با بدبینی به این تغییر نگاه می‌کنند. برخی کارشناسان معتقدند روش اثبات کار بیش از یک دهه است که امتحان خود را پس داده است و روش اثبات سهام که به‌تازگی روی کار آمده است، امکان دارد اشکالات امنیتی زیادی را به همراه داشته باشد.

خطر دیگری که الگوریتم جدید را تهدید می‌کند، ورود سازندگان اتریوم به فرآیند تائید تراکنش‌ها است. این موضوع مسئله تمرکززدایی از ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد که بزرگ‌ترین مزیت آن‌ها نسبت به ارزهای فیات است.

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، اعتقاد دارد تا تکمیل کامل این پروژه زمان زیادی باقی‌مانده است. اتریوم نسخه ۲ هنوز نتوانسته هزینه‌های کارمزد و اجرای شبکه را کاهش دهد. او معتقد است که آپدیت شانگهای نیز باید در کار باشد تا این پروژه به سرانجام برسد.

پیش‌بینی اول

تنها مدت کوتاهی پس از تغییر سیستم اتریوم (eth) به اثبات سهام، خرس‌ها بازار را مجدداً در دست گرفتند. کندل هفتگی اتریوم یک سطح پایین‌تر را به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار نشان داد و در قیمت ۱۳۳۴ دلار بسته شد.

در حال حاضر قیمت اتریوم ۲۷٪ از اوج خود در ۱۱ سپتامبر پایین‌تر است. اتریوم امروز سطح ۱۲۸۰ دلار را نیز لمس کرد که کمی بالاتر از میانگین ۲۰۰ روزه خود بود. این سطح خط حمایت نزولی یک‌ساله اتریوم است. اگر گاوها از این سطح حمایت نکنند، فصل زمستان برای این ارز بسیار زود فرا خواهد رسید.

تمام داده‌های تکنیکال خبر از نزول اتریوم می‌دهند، اما در صورت معکوس شدن روند این ارز سطوح مقاومت ۱۴۲۰ دلار و ۱۷۰۰ دلار در انتظار اتریوم خواهد بود.

پیش‌بینی دوم

ازنظر فاندمنتال، آپدیت اخیر اتریوم غیرمتمرکز بودن این شبکه را کمی به خطر انداخته است. ازآنجایی‌که بزرگ‌ترین مزیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن‌ها است، این یک خبر منفی برای اتریوم محسوب می‌شود. اگر در روزهای اخیر، نهنگ‌های جدیدی روی اتریوم فعال نشوند، پروژه تمرکززدایی را می‌توان فراموش کرد؛ زیرا نهنگ‌های بزرگ در حال ترک این ارز دیجیتال ناامن هستند.

ازنظر تکنیکال، روند نزولی اتریوم با هیچ پدیده تکنیکالی قابل تغییر نیست. تنها سطوح حمایتی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار که نزدیک‌ترین منطقه حمایتی این ارز است را می‌توان علامت‌گذاری کرد. سطوح حمایتی بعدی برای اتریوم ۵۳۰ تا ۶۶۰ دلار است که به‌احتمال‌زیاد تا آنجا افت نخواهد کرد، اما می‌توان نیم‌نگاهی به آن داشت.

پیش‌بینی سوم

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۴۵ میلیون دلار از بازار خارج کردند. این اتفاق در پی سقوط بیت کوین و اتریوم به سطح پایین‌تر از هفته پیش رخ داد. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۹۲۸ میلیارد دلار است. کارشناسان احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را علت عمده این ریزش می‌دانند.

دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا طی هفته گذشته ۲۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. در حال حاضر این ارز در قیمت ۱۳۴۵ دلار معامله می‌شود که ۵٪ از قیمت ۲۴ ساعت گذشته خود پایین‌تر است. اتریوم از ۸ نوامبر ۲۰۲۱ که بالاترین قیمت تاریخی خود را تجربه کرد، ۷۵٪ ریزش داشت. هم‌اکنون ارزش بازار اتریوم به ۱۶۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. این اخبار ادامه روند نزولی اتریوم را تائید می‌کنند.

سخن پایانی

ارزهای دیجتیال صرافی ارز دیجیتال تبدیل-کاماپرس

اتریوم با آپدیت جدید خود بزرگ‌ترین رویداد دنیای ارزهای دیجیتال را رقم زد، اما تردیدهایی که باقدرت گرفتن چندین شرکت دولتی در اتریوم به وجود آمد، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را نگران کرد.

آپدیت جدید اتریوم انرژی کم‌تری مصرف می‌کند و سرعت تراکنش‌ها را بسیار بالا می‌برد. این رویدادها می‌تواند سیگنال‌هایی برای رشد بلندمدتی اتریوم باشند، اما در حال حاضر تحلیل‌های فاندمنتال و تکنیکال مسیر خلاف صعود را نشان می‌دهند.

شما آینده اتریوم را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ به نظر شما آپدیت جدید اتریوم می‌تواند کمکی به ایجاد یک روند صعودی در این ارز دیجیتال کند؟

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی ارز دیجیتال تبدیل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز