پیشبینی قیمت بیت کوین با بررسی اندیکاتورها

اکسکوینو-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

بیت کوین طی چند روز اخیر مدام در بین کانال‌‌های 26 هزار، 25 هزار و 24 هزار دلاری نوسان داشت. قیمت لحظه‌ای بیت کوین هم اکنون در محدوده 26 هزار و 537 دلاری قرار دارد. نرخ این رمزارز طی یک ماهه اخیر 813 دلار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر وضعیت بازار رمزارزها نوسانی است و تنها اکتفا به قیمت لحظه‌ای بیت کوین و دیگر رمزارزها برای خرید و فروش آن‌ها کافی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل همواره به معامله گران این ارز دیجیتال توصیه شده قبل از هر اقدام معاملاتی، ابتدا اندیکاتورهای مهم برای تحلیل این رمزارز را زیر نظر داشته باشند و سپس وارد فضای معاملات شوند. اندیکاتورها تکنیکال محاسبات ریاضی هستند که معامله گران با استفاده از اطلاعات آن‌ها امکان پیش بینی حرکات قیمتی آینده بیت کوین را دارند.

در حال حاضر بیت کوین خریدار دارد یا فروشنده؟

یکی از این اندیکاتورها شاخص قدرت نسبی است که برای تعیین شرایط خرید و فروش بیش از حد یک دارایی، مقدار سود به دست آمده از آن را با ضررهای اخیر مقایسه می‌کند. هم اکنون آر اس آس بیت کوین برابر 76.288 است. طبق عدد اعلام شده، بازار این رمزارز در وضعیت اشباع خرید قرار دارد.

شاخص کانال کالا که با نام اختصاری سی سی آی شناخته می‌شود نیز یکی دیگر از اندیکاتورهای مهم بیت کوین است. در واقع این شاخص یک اسیلاتور مبتنی بر مومنتوم بوده و برای کمک به تعیین زمانی که یک کالای قابل سرمایه گذاری در شرایط اشباع خرید یا فروش قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. هم اکنون این شاخص برای بیت کوین روی عدد 207.3431 قرار دارد که این عدد نیز بیانگر وضعیت اشباع خرید این رمزارز است.

معامله گران بیت کوین به شاخص آر اُ سی نیز توجه دارند. این شاخص نرخ تغییر یک اسیلاتور مومنتوم است که درصد تغییر قیمت فعلی نسبت به نرخ گذشته در بازه زمانی مشخصی را اندازه گیری می‌کند. عدد این شاخص برای بیت کوین 3.427 اعلام شده که در واقع براساس این عدد خریدار چندانی در بازار حضور ندارند.

راز آسمان پایتخت

آرام آرام بیت کوین روی کل بازار کریپتو مسلط خواهد شد

با وجود اینکه براساس آمار و ارقام اعلامی خریداران زیادی در بازار بیت کوین نیستند، اما همچنان تسلط این رمزارز بر کل کریپتو در حال رشد است. در حال حاضر دامیننس بیت کوین به بالاترین مقدار دو سال گذشته رسیده و به نظر کارشناسان و فعالان این شرایط ادامه پیدا می‌کند. هم اکنون نرخ دامیننس بیت کوین بیشتر از 50 درصد اعلام شده است.

کارشناسان بازار رمزارزها معقتدند در سال‌های آینده نیز این شرایط حاکم خواهد بود و عدد دامیننس بیت کوین حتی از 80 درصد هم بیشتر می‌شود. دلیل این افزایش نرخ تسلط بیت کوین به مسئله نابودی تعداد زیادی از رمزارزها موجود در بازار برمی‌گردد. در واقع به نظر فعالان و معامله گران طی سال‌های آینده تعداد زیادی از استیبل کوین‌ها، میم کوین‌ها و دیگر ارزهای دیجیتال تحت فشار فزاینده نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا به صورت کامل ناپدید خواهند شد.

انتهای پیام

مرتبط با : اکسکوینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز