پژو 206 تیپ 5 چگونه رقیب گیربکس اتومات خود را کنار زد؟

پژو 206 تیپ 6 مدل گیربکس اتوماتیک این خودروی محبوب جوانان ایرانی بود که ایران خودرو برای متنوع تر کردن سبد محصولات خود وارد بازار کرد اما این خودرو نتوانست جای خود را در بازار باز کند و تولید آن بعد از مدتی متوقف شد.

به گزارش کاماپرس، پژو 206 یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروهای فرانسوی بوده که در این کشور و در بازار بین المللی بسیار درخشان ظاهر شده و در کشور ما نیز علاقه مندان پرشماری داشته و دارد.

البته بازار خودرو در ایران یک بازار انحصاری است و تعرفه های سنگین وارداتی مانع ورود آزاد و رقابتی خودروهای جدید می شود و چنانچه این شرایط در بازار خودرو ایران حاکم نبود شاید پژو 206 نمی توانست طی این سال ها در بازار و جاده های کشور جولان دهد.

گزارش امروز ایلنا به خودرویی از گروه پژو 206 پرداخته است که برخلاف دیگر مدل های این خودرو در ایران چندان مورد توجه قرار نگرفت و بعد از مدتی از چرخه تولید خارج شد و صد البته پژو 206 تیپ 5 که بسیار پرطرفدارتر بود به سرعت جای این خودرو را پر کرد.

پژو 206 تیپ 6 در ایران با همان موتور نام آشنای TU5 عرضه شده است، موتوری 1.6 لیتری با قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر. شتاب اولیه آن 12.6 ثانیه است و به نظر نمی‌آید که خیلی تند و تیز باشد.

آریاک سفر

بنا به اعلام ایلنا به دلیل وزن کم و ابعاد این خودرو، همین قدرت موتور می‌تواند 206 را از جا بکند و در کورس‌های سبقت در خیابان‌های تهران و مسابقات رالی از حریفانش کم نیاورد. فرمان تلسکوپی، کامپیوتر سفری، ترمز ABS، قفل کودک درها، سنسور دنده عقب، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ همراهی تا منزل، امکان نصب صندلی کودک و … از جمله آپشن‌های پژو 206 در تیپ 6 معرفی شده است.

ضعف هایی که پژو 206 تیپ 6 را دچار توقف تولید کرد

یکی از ایراداتی که به پژو 206 تیپ 6 گرفته شد، ضعف مونتاژ در این مدل بود که با وجود هزینه بیشتر خرید این خودرو به نسبت سایر تیپ‌ها این ضعف باز هم مشهود بود. ضمنا مشتریان منتظر بودند ایران‌خودرو حداقل برای تیپ 6 آپشن‌های چشمگیرتری در نظر بگیرد اما این انتظار هرگز برآورده نشد.

علاوه بر این مشکلات به وجود آمده برای گیربکس این خودرو باعث شد که هزینه نگهداری تیپ 6 سرسام‌آور شود. هزینه خرید تیپ 6 از سایر خودروهای اتومات بازار کمتر بود اما هزینه تعمیر گیربکس اتومات و قیمت روغن گیربکس با هزینه خودروی خارجی برابر بود.

هنوز هم در بازار خودروهای دست دوم نرخ پژو 206 تیپ 6 بالاتر از دیگر تیپ‌هاست، اما استقبال از آن خیلی خوب نیست و درست نقطه مقابل آن تیپ 5 این خودرو است که همیشه خواهان داشته و به راحتی معامله می‌شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پژو 206 تیپ 5 چگونه رقیب گیربکس اتومات خود را کنار زد؟

  1. حامد گفته:

    به جدیت تمام می تونم بگم این سخنان در مورد 206تیپ 6 همش حرف مفت هستش،علت تولید توقفش اتفاقا استقبال زیاد بود که برای ایران خودرو قابل قبول نبود وگرنه اگر خوب نبود پس چرا 207اتومات رو هنوزم داره تولید می کنه

  2. حسین گفته:

    این مقاله نشانه از اطلاعات سطحی نویسنده دارد،من خودم دربخش فنی و مهندسی ایرانخودرو هستم،در یک دور های تولید تیپ 6 متوقف شد ،علتش هم تحریم ها بود،ماشین های اتومات همیشه با استقبال روبرو بودند.مسلما هزینه ماشین های اتومات بیشتر است .معلومه یک بخشی از جامعه به علت هزینه سمتش نروندو این دلیل نمیشه که این ماشین بد باشه.

    لطفا اول تحقیق کنید بعد بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز