پژو پارس TU5 و پراید 131 در بازار چند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

با وجود آن که از سوی شورای رقابت به صراحت اعلام شد تغییر فرمول قیمت گذاری برخی خودروها ربطی به خودروهای پرتیراژ مثل پژو پارس TU5 و پراید 131 ندارد، این خودروها در بازار دستخوش گرانی شده اند.

به گزارش کاماپرس ، بازار خودرو امروز شنبه 13 دی ماه 99 اولین روز هفته را در حالی آغاز کرد که بحث بر سر تاثیر تغییر فرمول قیمت گذاری کارخانه برخی خودروها بر قیمت آنها در بازار، به اوج خود رسیده و این وضعیت بر قیمت بازار خودروهایی هم که قرار نیست تغییر خاصی در قیمت گذاری کارخانه آنها اتفاق بیفتد تاثیر افزایشی گذاشته است.

به نظر نمی رسد موجی که شورای رقابت در بازار ایجاد کرده به زودی فروکش کند و بازار خودرو حداقل طی چند روز آینده جو متلاطمی خواهد داشت. جالب اینجاست که رئیس شورای رقابت از پذیرش این واقعیت که فرمول جدید قیمت‌گذاری ابداعی این شورا موجب گران شدن قیمت‌ خودرو در بازار شده است ، سر باز می زند.

بی اطلاعی رئیس شورای رقابت از وضعیت قیمت ها در بازار

وی در این باره به روزنامه همشهری گفته است: بازار خودرو وضع خوبی دارد و قیمت‌ها رو به کاهش است و اطمینان داریم با افزایش تولید، قیمت خودرو درب کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود. شیوا همچنین گفته است: به‌نظر نمی‌رسد، فرمول جدید موجب افزایش قیمت در بازار شود، اما در هر صورت منتظریم دلال‌ها کم‌کم از این بازار خارج شوند، چون دیگر قیمت‌ها و سود موجود برای آنها به‌صرفه نیست.

راز آسمان پایتخت

پژو پارس TU5  بیست میلیون گران تر شد

اما روزنامه همشهری با گزارشی که از قیمت ها در بازار داده ، نشان می دهد که شیوا برداشت درستی از تصمیم شورای تحت مسئولیت خود ندارد. بر اساس این گزارش،  قیمت پراید معمولی یا همان سایپا 131 در حال حاضر از 101 به 110میلیون رسیده و 9 میلیون تومان گران تر شد است.

همچنین قیمت ارزان ترین محصول حال حاضر سایپا یعنی تیبا2 از 122 به 127میلیون تومان رسیده مه نشان دهنده گرانی 5 میلیونی این خودرو است.  قیمت خودروهایی مانند پژو206 تیپ5 و پژو پارس TU5 هم بعد از مصوبه جدید شورای رقابت تا حدود 20میلیون تومان افزایش یافت؛ به‌نحوی که قیمت پژو206تیپ5 از 175 تا 180میلیون به 200میلیون و پژو پارس از 200 به 220میلیون رسید و قیمت پژو206 تیپ2 از 187 به 194میلیون تومان رسید.

تازه ترین اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “پژو پارس TU5 و پراید 131 در بازار چند؟

  1. مجتبی گفته:

    آدم دروغگو کم حافظه میشه اول حرفشون این بود که قیمت بازاربرسه به قیمت کارخونه الان میگن قیمت کارخونه برسه به قیمت بازارپس نتیجه میگگییرییم این حضرات می‌خوان تا شب عید ۵۰درصد قیمت‌ها و بالا ببرند

  2. a گفته:

    ریس شورای رقابت به فکر جیب خودشه که پر کنه براش مهم نیست که مردم چی میکشن ریس شورای رقابت یه بی شرفه مثل اونای دیگه

  3. محمد گفته:

    اینا باند هستند جیب خودشون رو پر میکنند این مشکل رو فقط رهبری میتواند حل کند تقاضام از اغا آینه در این مورد تذکر جدی بدهند .اینا خدا و خرما رو با هم میخان آخه شورای رقابت چیکارس ؟ البته دلالان بازار از خداشون بود

  4. ب گفته:

    رایس شورای رقابت بفکر مردم نیست خدا لعنتت کنه شورای رقابته .مردم چه گناهی کرده اند که خودرو گران می‌کنی.این چه طرح احمقانه است که هر سه ماه یکبار باید گران بشه . لعنت خدا بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز