پژو از خودروی آینده رونمایی کرد

لست سکند

این خودروساز فرانسوی می‌گوید کانسپت جدید خودروی الکتریکی که این هفته در نمایشگاه CES معرفی شد، نویدبخش مسیر جدیدی برای برند پژو است. این طراحی رادیکال روی خط تولید الکتریکی آینده که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ نمایش داده شود، تأثیرگذار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خودروساز فرانسوی پژو کانسپت Inception خود را که یک خودروی برقی دارای زوایای تیز و طراحی‌های خشن است معرفی کرد. این مفهوم که این هفته در نمایشگاه CES معرفی شد، الهام‌بخش مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی آینده خواهد بود که راه خود را از سال ۲۰۲۵ به مشتریان سراسر دنیا آغاز خواهند کرد.

شرکت Stellantis که مالک پژو است، در نمایشگاه CES امسال دارای یک مدل کانسپت کابین کرایسلر و یک کامیون رم ۱۵۰۰ الکتریکی با باتری بود که چیزهای زیادی از دنیای خودروهای عضلانی وام گرفته است. اما پژو اینسپشن با فرمان مستطیلی، داشبورد بسیار مینیمال و فضای داخلی با تغییر رنگ، مسلماً CESگونه‌ترین خودرو در بین تمامی این کانسپت‌ها بود. حتی در داخل خودرو دستگاهی به نام “Halo Cluster” با صفحه‌نمایش ۳۶۰ درجه نیز وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین مطالب امروز:

پژو می‌گوید Inception بر روی پلتفرم STLA Large سوار می‌شود، که نسخه بزرگ‌تری از پلتفرم‌های ماژولار EV Stellantis است. اندازه Inception ۵ متر است؛ اما فقط ۱٫۳۴ متر ارتفاع دارد. معماری ۸۰۰ ولتی آن به این معنی است که می‌تواند تنها در پنج دقیقه شارژ، تا ۱۵۰ کیلومتر برد داشته باشد. این خودرو همچنین دارای یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی است، اما پژو ادعا می‌کند که با یک‌بار شارژ می‌تواند به ۸۰۰ کیلومتر برد برسد. این خودروساز می‌بالد که سفر از پاریس تا مارسی یا بروکسل تا برلین تنها با یک‌بار شارژ ممکن است.

اگر Inception سریع به نظر می‌رسد، به این دلیل است که واقعاً این‌طور است. موتور دوگانه با چهارچرخ متحرک به این خودرو ۶۸۰ اسب بخار (۵۰۰ کیلووات) قدرت و صفر تا صد کمتر از سه ثانیه می‌دهد.

نسل بعدی i-Cockpit دارای یک سیستم کنترل Hypersquare جدید است که اساساً صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی پژو به شمار می‌آید که کاربر می‌تواند در آن چیزهای عادی مانند ناوبری و رسانه را کنترل کرده و درعین‌حال به‌عنوان فرمان واقعی خودرو برای کل وسیله نقلیه عمل کند.

Hyperquare از طریق یک سیستم فرمان به سیم عمل می‌کند، جایی که هیچ ارتباط مکانیکی بین ستون فرمان و چرخ‌ها وجود ندارد. اما Hyperscreen همچنین می‌تواند زمانی که حالت خودران خودرو فعال می‌شود، جمع شده و با یک صفحه پانورامای بزرگ که از کف به بالا می‌آید، جایگزین شود.

بسیاری از ایده‌های جالب کوچک و بزرگ دیگر نیز در داخل این کانسپت وجود دارند؛ مانند لعاب پنجره که فضانوردان ناسا برای مناظر خود استفاده می‌کنند و یک «نوار فناوری» (Tech Bar) که از بیرون در می‌گذرد تا پیام‌هایی را به مسافرانی که در حال نزدیک‌شدن هستند ارسال کند.

باوجود داشتن ظاهر یک سلاح مرگبار، پژو می‌گوید که می‌خواهد Inception «کاربرپسند» باشد و در نهایت قرار است پیامی «خوش‌بینانه» درباره آینده این برند ارائه دهد. فقط باید مراقب انگشتان خود در اطراف آن لبه‌های تیز بود.

مخاطبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی پژو مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : پژو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز