پورشه ماکان تمام برقی ؛ دستاورد جدیدی از فولکس واگن

نسخه تمام برقی پورشه ماکان به زودی به بازار خواهد آمد و در سگمنت شاسی بلندهای برقی لوکس به رقابت با تسلا مدل Y و مازراتی Grecale Folgore خواهد پرداخت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از تولید پورشه تایکان برقی، پورشه ماکان دومین محصول برقی کمپانی پورشه است و بر رانندگی پویا و مصرف برق کم تمرکز خواهد کرد. آن طور که مهندسان کمپانی پورشه اظهار کرده اند، ماکان برقی از یک پلتفرم کاملاً جدید بهره خواهد برد که آخرین دستاورد گروه فولکس واگن است و به این شاسی بلند امکان می دهد که واقعاً مانند یک پورشه اصیل احساس بشود.

شاسی بلند ماکان اهمیت بسیار زیادی برای کمپانی پورشه دارد چون در سال 2022 بعد از پورشه کاین پرفروش ترین محصول این خودروساز آلمانی بوده است و بدون شک مدل برقی آن نیز با عملکرد عالی و طراحی بی نظیرش برای مشتریان بسیار جذاب خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

پورشه ماکان برقی از یک باتری سلولی که در حدود 100 کیلووات بر ساعت ظرفیت دارد بهره می برد و می تواند سریع تر از پورشه تایکان 270 کیلوواتی شارژ بشود. در واقع، این باتری برقی جدید می تواند ظرف 25 دقیقه بین پنج تا هشتاد درصد شارژ شود.

پورشه ماکان برقی به دو موتور مجهز خواهد شد که در مجموع 600 اسب بخار نیرو و بیش از 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. پلتفرم جدید نیز باعث افزایش فضای کابین می شود، به این ترتیب سرنشینان بلند قد روی صندلی های عقب بسیار راحت هستند و صندوق عقب نیز گنجایش خوبی خواهد داشت.

تاکنون زمان عرضه پورشه ماکان برقی به بازار به طور رسمی اعلام نشده است ولی انتظار می رود نخستین دستگاه ها از آن در سه ماهه اول سال 2024 به دست مشتریانش برسد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

 

مرتبط با : پورشه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز