پمپ بنزین در فضا !

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از مهمترین راه‌های مقابله با تهدید زباله‌های فضایی، توقف تولید زباله بیشتر است؛ امری که با سوخت‌گیری مجدد ماهواره‌ به جای از کار انداختن آن‌ بعد از اتمام برق، محقق می‌شود.

به گزارش کاماپرس، به نقل از سی‌ان‌ان، زباله‌های فضایی بزرگترین تهدید برای ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی و سایر ماهواره‌ها به شمار می‌روند، تا جاییکه طبق تخمین آژانس فضایی اروپا، تاکنون بیش از ۶۴۰ برخورد غیرعادی باعث تکه تکه شدن ماهواره‌ها شده است. در این میان یکی از راه‌های مقابله با این معضل، توقف تولید زباله بیشتر است؛ مساله‌ای که با سوخت‌گیری مجدد ماهواره‌ها به جای از کار انداختن آن‌ بعد از اتمام برق، محقق می‌شود.

دانیل فابر مدیرعامل اوربیت فاب (Orbit Fab) در این باره می‌گوید: در حال حاضر امکان سوخت رسانی به ماهواره‌ها در مدار وجود ندارد،‌ اما شرکت اوربیت می‌خواهد این شرایط را عوض کند.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به تلاش‌های ناموفق قبلی در حوزه سوخت رسانی به ماهواره‌ها، بیان می‌کند: در گذشته سوخت‌رسانی به ماهواره‌هایی انجام می‌شد که برای سوخت‌گیری آماده نبودند. آنها باید تحت تعمیر و جراحی قرار گرفته و برای دسترسی به لوله‌های سوخت برش داده شوند. البته این مساله هزینه زیادی دارد.

راز آسمان پایتخت

شرکت اوربیت فاب که خود را با شعار «پمپ بنزین در فضا» تبلیغ می‌کند، در حال حاضر بر روی سیستمی کار می‌کند که شامل درگاه سوخت، شاتل‌های سوخت‌رسانی برای رساندن سوخت به ماهواره‌های نیازمند و تانکرها یا پمپ بنزین‌های مداری بوده که شاتل‌ها از طریق آن می‌توانند سوخت بگیرند.

گفتنی است، شرکت اوربیت فاب رقمی معادل ۲۰ میلیون دلار را برای تحویل هیدرازین در مدار به عنوان رایج‌ترین پیشران ماهواره‌ای، اعلام کرده است.

انتهای پیام

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز