پراید 105 میلیونی در بازار معامله نمی شود

عضو اتحاديه فروشندگان و نمايشگاه‌داران خودرو با اشاره به اینکه تغییر نرخ ارز بر قیمت خودرو اثر مستقیم دارد، گفت: بسیاری از خودرو‌ها با قیمت ها‌ی اعلام شده، در بازار معامله نمی‌شوند

به گزارش کاماپرس،  قیمت خودرو روز به روز بیشتر می‌شود و به گفته کارشناسان نوسان‌های بازار ارز نیز در این افزایش قیمت موثر است. یکی از چالش‌های این روز‌های بازار اما این است که مرجعی که برای تعیین قیمت خودرو وجود ندارد و به همین دلیل، میان قیمت کارخانه و بازارآزاد فاصله‌ زیادی وجود دارد.

به گفته عليرضا پورحسني، عضو اتحاديه فروشندگان و نمايشگاه‌داران خودرو، دارندگان خودرو با اعلام قيمت‌هاي ساختگي در بازار نسبت به افزايش قيمت‌ها اقدام كرده‌اند اين در حالي است كه هيچ مشتري در بازار وجود ندارد و با اعداد اعلامي خريد و فروشي در بازار انجام نمي‌شود. پورحسني در اين باره مي‌گويد: به نظر مي‌رسد بيشتر اعداد روي كاغذ تغيير مي‌كند تا اينكه معامله خودرو با اين قيمت‌هاي عجيب و غريب انجام شود.

اين كارشناس خودرو ادامه مي‌دهد: هر زمان جرقه‌اي در بازار ارز خورده قيمت خودرو جهش صعودي داشته‌؛ تا چند روز پيش كه قيمت دلار ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود بازار خودرو هم ثبات داشت اما درست از زماني كه نرخ دلار ۲۴ هزار تومان را رد كرد يك‌باره بازار خودرو هم ملتهب شد.

خودرو کالای سرمایه ای شده

آریاک سفر

پورحسني در گفت‌و گو با روزنامه اعتماد، با بيان اينكه اين التهابات در بازار خودرو به ضرر همه مردم است، مي‌گويد: از زماني كه واردات خودروهاي خارجي به كشور ممنوع شد و آمار توليد و عرضه خودرو هم با شدت گرفتن تحريم‌ها در كشور افت كرد، عرضه و تقاضا مانند سابق در بازار نيست.

اين كارشناس خودرو مي‌گويد: اگر شرايط مانند سابق بود و محدوديتي در عرضه خودرو وجود نداشت بايد با ارايه طرح‌هاي اقساطي به دنبال مشتري مي‌گشتيم اما وضعيت به گونه‌اي شده كه به دليل محدوديت‌ها خودروهاي كارخانه‌اي را قرعه‌كشي مي‌كنند.

او مي‌گويد: خودرو در ايران كالاي سرمايه‌اي محسوب مي‌شود و افرادي كه توان خريد ملك را ندارند و بايد براي خريد مسكن حداقل ۲ تا ۳ ميليارد تومان هزينه كنند با سرمايه كمتر خودرو تهيه مي‌كنند تا زماني كه گران‌تر شد آن را بفروشند و اگر كسي ۱۰۰ ميليون تومان هم داشته باشد مي‌تواند وارد اين بازار شود و مسلما با توجه به كاهش ارزش پول ملي اين اقدام مردم از نگه داشتن منابع‌شان در بانك‌ها بهتر است.

پورحسني با اشاره به قيمت برخي از خودروها در بازار آزاد مي‌گويد: پرايد ۱۳۱ در حال حاضر به ۹۷ ميليون تومان، پرايد ۱۱۱ به ۱۰۵ ميليون تومان، پژو ۴۰۵ به ۱۷۸ ميليون تومان و سمند ال ايكس در بازار به ۱۷۵ ميليون تومان رسيده است.

اين كارشناس خودرو ادامه مي‌دهد: همچنين پژو ۲۰۶ تيپ ۲ به ۱۹۵ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۵ به ۲۴۰ ميليون تومان، ساندرو اتوماتيك به ۴۰۵ ميليون تومان، چانگان ۴۳۰ ميليون تومان، ساندرو استپ‌وي به ۴۳۵ ميليون تومان و سراتو به ۷۴۰ ميليون تومان رسيده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پراید 105 میلیونی در بازار معامله نمی شود

  1. رامین گفته:

    سلام
    اصل موضوع اینجاست که متاسفانه دولت ایران هم داره نقش دلال را بازی میکنه الان در کشورهای مجاور خرید و فروش خودرو و مسکن از طریق سایت رسمی تحت نظارت دقیق دولت و قوه قضائیه مربوطه صورت میگیره و هر خودرو یا ملکی بعد از بارگذاری در سایت و انجام کارشناسی قیمت گذاری و فروخته میشود در ضمن درهمان سایت مالیات و عوارض و …. اخذ میشود..مابقی فعالیتها خارج از این سایت قاچاق محسوب میگردد و کار قاچاقچیان با کرام الکاتبین است… وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز