ویژگی های بهترین ناشران کتاب ایران از نظر مخاطبان

بهترین ناشران - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ناشران، حلقه واسط بین نویسندگان و مترجمان با مخاطبان و قشر کتاب‌خوان جامعه هستند و از این نظر در نقطه مهمی قرار دارند. اگرچه انتخاب بهترین ناشران کتاب در ایران با توجه به مشکلات صنعت نشر کار چندان آسانی نیست، اما با بررسی نظرات و انتظارات مخاطبان می‌توان این کار را انجام داد.

کاماپرس در این گزارش ویژگی‌ بهترین ناشران کتاب در ایران را از دید مخاطبان و قشرکتاب‌ خوان‌ جامعه مورد بررسی قرار داده است.

کیفیت محتوایی کتاب‌های منتشر شده

کیفیت بالای محتوایی کتاب‌های منتشر شده می‌تواند یکی از ملاک‌های انتخاب بهترین ناشران کتاب از نظر مخاطبان باشد. مخاطب معمولا به دنبال کتاب‌هایی در سطح مناسب از نظر نوشتاری و ترجمه است و هرگونه ایراد می‌تواند یک کتاب را تا مرز خوانده نشدن پیش ببرد. یک ناشر معتبر کتاب معمولا از کارشناسان ارزیاب و ویراستاران حرفه‌ای بهره می‌برد تا از این طریق انتخاب کتاب‌ها برای چاپ با نظارت این افراد انجام شود.

علاوه‌بر‌این، مناسب بودن صفحه‌آرایی و طراحی جلد کتاب نیز یک معیار برای خرید آن و انتخاب یک ناشر از طرف مخاطبان است. ناشران حرفه‌ای دارای بخش طراحی و صفحه‌آرایی مستقل هستند و معمولا کیفیت و مشتری پسند بودن را ملاک کار خود قرار می‌دهند.

چاپ کتاب در انتشارات جنگل

راز آسمان پایتخت

کیفیت چاپ و صحافی کتاب

بهترین ناشران کتاب معمولا دارای چاپخانه‌های اختصاصی و مدرن هستند و نظارت کاملی بر روند چاپ و صحافی کتاب دارند. استفاده از کاغذ با کیفیت و مرکب مرغوب در کیفیت چاپ یک کتاب تاثیر زیادی دارد. نوع صحافی کتاب نیز تعیین کننده کیفیت نهایی آن است؛ چراکه صحافی مناسب باعث می‌شود یک کتاب در زمان خوانده شدن، شکل ظاهری خود را از دست نداده و برای سال‌ها استحکام کافی داشته باشد.

چاپ کتاب در انتشارات جنگل

قیمت مناسب و شفاف یک کتاب

این روزها کتاب‌ به یک کالای گرانبها تبدیل شده‌ است؛ به‌طوریکه بیشتر رمان‌های مطرح با قیمت بالای 300 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود و اقشار کتاب‌خوان همیشه به دنبال ناشرانی هستند که کتاب را با قیمت تمام شده پایین‌تری به دست مشتریان برسانند.

عوامل زیادی در تعین قیمت تمام شده کتاب موثر است. برای نمونه می‌توان به نوع کاغذ، نوع چاپ، قطع کتاب، تیراژ و تعداد صفحات اشاره کرد. در صورتی که ناشر دارای چاپخانه اختصاصی باشد، قیمت بازهم پایین‌تر می‌آید و شبکه توزیع اختصاصی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

بهترین ناشران کتاب معمولا شفافیت لازم را در قیمت‌گذاری کتاب‌ها رعایت می‌کنند. این دسته از ناشران، در سایت خود ماشین حساب و فرم محاسبه قیمت تمام شده یک کتاب را، در اختیار همه قرار می‌دهند و مخاطب با دانستن قطع، تیراژ، تعداد و نوع صفحات می‌تواند بخشی از هزینه‌های فنی چاپ آن کتاب را به صورت کاملا شفاف مشاهده کند.

توزیع مناسب و در دسترس بودن کتاب برای خریداران

بهترین ناشران کتاب معمولا دارای سیستم توزیع اختصاصی هستند و تلاش می‌کنند که یک کتاب را پس از چاپ در اکثر کتاب‌فروشی‌های مطرح شهرهای مختلف عرضه کرده و به صورت آنلاین نیز کتاب‌های منتشر شده را در دسترس علاقه­مندان قرار دهند. توزیع مناسب، رمز موفقیت یک ناشر برای کسب عنوان بهترین ناشران کتاب در کشور است.

چاپ کتاب در انتشارات جنگل

انتشارات جنگل در لیست بهترین ناشران کتاب ایران

انتشارات جنگل فعالیت خود را از سال 1369 آغاز کرده است و با دارا بودن چاپخانه اختصاصی و مدرن افست و دیجیتال، در طول بیش از سه دهه فعالیت مستمر، خدمات خود را به مشتریان ارائه داده است.

چاپ کتاب در چاپخانه انتشارات جنگل با دو روش چاپ افست و دیجیتال انجام می‌شود. مجهز بودن این چاپخانه به انواع دستگاه‌های چاپ کتاب، فرصتی استثنایی برای شما فراهم می‌آورد تا چاپ کتاب‌ و کتابچه‌های نفیس خود را در قطع‌های گوناگونی چون: وزیری، رقعی، اروپایی، خشتی، پالتویی، رحلی و جیبی و با انتخابی متنوع از کاغذها و جلدهای مختلف را سفارش دهید.

جنگل به‌عنوان یکی از بهترین ناشران کتاب، علاوه‌بر دارا بودن چاپخانه اختصاصی و مجهز به دستگاه‌های پیشرفته، دارای تیم بزرگی از کارشناسان طراحی، صفحه آرایی، ویراستاری، توزیع و انتخاب کتاب است که همین موضوع سبب شده است قیمت کتاب‌های منتشر شده در انتشارات جنگل مناسب‌تر از سایر ناشران باشد.

نویسندگان و مترجمان نیز در سال‌های اخیر با اعتماد به انتشارات جنگل، موفق به چاپ کتاب‌های خود با بهترین کیفیت شده‌اند. این انتشارات خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین را برای اهالی فرهنگ فراهم کرده است و علاقه­‌مندان به چاپ کتاب می‌توانند قبل از تصمیم به چاپ کتاب خود، از مشاوره‌های رایگان کارشناسان انتشارات جنگل استفاده کنند.

علاقه‌­مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانند به وبسایت انتشارات جنگل به آدرس jangal.press مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02154113  تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات جنگل
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز