ویزای کارآفرینی کانادا را چگونه دریافت کنیم؟

ویزای کارآفرینی کانادا-کاماپرس

مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای کارآفرینی در کانادا یک روش مطمئن برای اخذ اقامت دائم این کشور است. ویزای کارآفرینی به‌عنوان یکی از انواع ویزای کاری کانادا برای افرادی که سرمایه و توانایی راه‌اندازی کسب و کار دارند، بسیار مناسب است.

ویزای کارآفرینی کانادا یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی این کشور است که با هدف جذب کارآفرینان خارجی و رشد اقتصادی این کشور صورت می‌گیرد؛ از این رو کشور کانادا امکانات و شرایط ویژه‌ای را برای مهاجرت از این طریق در نظر گرفته است. برنامه کارآفرینی در هریک از استان‌های کانادا متفاوت بوده و برای دریافت ویزای کارآفرینی درکانادا از طریق یکی از برنامه‌های استانی باید اقدام کرد.

در این گزارش شرایط و روش‌های دریافت ویزای کارآفرینی کانادا بررسی شده است.

ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

کشور کانادا به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی جذب کارآفرینان، شناخته شده است. در واقع این کشور با در نظر گرفتن مزایا و امکانات متعدد برای بیزینس‌ها، کارآفرین‌ها را به راه‌اندازی کسب و کار در این کشور تشویق می‌کند.

حمایت از کارآفرینان از طریق برنامه‌های استانی (PNP) و ارائه ویزای کارآفرینی صورت می‌گیرد. در حال حاضر به غیر از استان کبک که برنامه کارآفرینی مجزایی دارد، دیگر استان‌های کانادا با استفاده از برنامه‌های استانی به جذب کارآفرینان اقدام می‌کنند. کارآفرینان می‌توانند با دریافت ویزای کارآفرینی در کانادا مهاجرت کرده و پس از مدت یک تا دو سال، برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

چه کسانی می‌توانند ویزای کارآفرینی دریافت کنند؟

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا برای افرادی مناسب است که سرمایه کافی برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب و کار در استان موردنظر خود داشته باشند. این افراد باید علاوه بر توانایی راه‌اندازی بیزینس، بتوانند به‌صورت موثر و فعال در مدیریت و انجام امور روزمره کسب و کار خود مشارکت و فعالیت داشته باشند.

کار در کانادا-کاماپرس

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا چه شرایطی دارد؟

هر یک از استان‌های کانادا شرایط و الزامات خاصی برای اعطای ویزای کارآفرینی در نظر گرفته‌اند. با این حال شرایط عمومی دریافت ویزای کارآفرینی در کانادا در ادامه بررسی شده است.

ارائه بیزینس­پلن قابل اجرا: نخستین شرط برای دریافت ویزای کارآفرینی، ارائه یک طرح تجاری حرفه‌ای و قابل اجرا است. طرح بیزینس شما باید با جزئیات کامل ارائه شده و قابلیت اجرا در بازار کانادا داشته باشد.

سابقه و تجربه مرتبط: در این مرحله باید مدارکی همچون مدارک تحصیلی، سوابق شغلی و کاری مرتبط و امثال آن را به افسر مهاجرتی ارائه کرده و ثابت کنید که توانایی مدیریت و اجرای طرح کسب و کار موردنظر را دارید.

اثبات تمکن مالی: در این مرحله باید با ارائه مدارک کافی، ثابت کنید که سرمایه و توانایی مالی لازم برای اجرای کسب و کار خود را دارید. همچنین کسب و کار شما باید برای کشور کانادا به لحاظ اقتصادی مفید و سودآور باشد.

اثبات تعهد به انجام کار: اثبات تعهد به راه‌اندازی کسب و کار، می‌تواند به فرایند مهاجرت شما کمک کند. به‌عنوان مثال می‌توانید از سازمان‌های معتبر به‌عنوان حامی، نامه دریافت کنید.

نداشتن سوءپیشینه: در مرحله آخر حتما باید مدارک عدم سوءپیشینه کیفری خود را در کنار مدارک دیگر به افسر مهاجرتی تحویل دهید.

دریافت اقامت دائم از طریق برنامه کارآفرینی چگونه است؟

مراحلی که برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اخذ ویزای کارآفرینی باید طی شود، در ادامه بررسی شده است.

ثبت نام: در مرحله اول باید برای دریافت ویزای کارآفرینی از طریق ثبت درخواست EOI یا ثبت نام در برنامه استانی، استان منتخب خود را انتخاب کنید.

تهیه مدارک و اپلای: پس از دریافت دعوت‌نامه از سوی استان موردنظر یا تایید ثبت نام در برنامه استانی، باید مدارک لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی را تهیه کرده و ارسال کنید.

مصاحبه: پس از ارسال مدارک باید در مصاحبه مشخص شده از سوی مسئولان برنامه استانی موردنظر شرکت کنید.

دریافت ورک پرمیت: در صورت قبولی در مصاحبه، مسئولان برنامه استانی نامه حمایتی یا ساپورتیو لتر برای دریافت ویزای دوساله کارآفرینی به شما می‌دهند.

راه اندازی کسب و کار: پس از دریافت ویزای کارآفرینی، چند ماه فرصت دارید که کسب و کار موردنظر خود را راه‌اندازی کرده یا بیزینس خریداری شده را توسعه دهید.

درخواست اقامت دائم: پس از پیشرفت کار می‌توانید گزارشی از عملکرد خود را برای مسئولان برنامه استانی فرستاده و تاییدیه انتخاب استانی دریافت کنید. پس از دریافت تاییدیه نیز می‌توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

ویزای کانادا-کاماپرس

دریافت ویزای کارآفرینی به چه مدارکی نیاز دارد؟

مدارک ضروری برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا شامل مدرک تحصیلی، تأییدیه تمکن مالی، مدارک شناسایی، گواهی عدم سوءپیشینه، مدارک سوابق مدیریتی و مدرک زبان مانند آیلتس است.

موسسه مهاجرتی پیشرو

این موسسه یک سازمان بین‌المللی معتبر در حوزه امور مهاجرتی به کانادا است. این مجموعه ضمن برخورداری از مدیران متخصص با مدارج بالا، مجوزهای لازم برای ارائه خدمات مهاجرتی و مشاوره‌ای به متقاضیان را در اختیار دارد.

فرقی نمی‌کند که صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا بزرگ؛ در هر صورت با انتخاب موسسه مهاجرتی پیشرو می‌توانید با خیال راحت و بدون دردسر، ویزای کارآفرینی در کانادا را دریافت کرده و کسب و کار خودتان را در این کشور راه‌اندازی کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پیشرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ویزای کارآفرینی کانادا را چگونه دریافت کنیم؟

  1. امیرحسین عبدی گفته:

    کانادا برای زندگی و تحصیل و کار بسیار گزینه مناسبیه چون راحت تر از بقیه قبول میکنه و میشه رفت من دخترخالم الان دوساله رفته بابت ادامه تحصیل و خیلی راضیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز