واکنش یک صنعتگر به ادعای ساخت هواپیمای ایرانی

تور لحظه آخری-کاماپرس

علیرضا کلاهی صمدی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و هم‌بنیان‌گذار هولدینگ نورین با  انتقاد از پروژه‌های اقتصادی دولت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هرکس کوچک‌ترین اطلاعی از واقعیت‌های اقتصادی جهان داشته باشد، غیر اقتصادی و غیر عملی بودن این‌گونه پروژه‌ها را متوجه می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس در فروردین ماه سال جاری معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرواز هواپیمای ساخت داخل تا 2 سال آینده خبر داد. او اعلام کرد که در داخل کشور زیرساخت‌های تولید هواپیمای مسافربری با ظرفیت کمتر از 100 نفر فراهم شده است. این در حالی است که از حدود 10 سال پیش خبر تولید هواپیمای داخلی به گوش می‎‌رسد.

از طرفی وزیر ارتباطات از سرگیری تولید تلفن همراه داخلی را اعلام کرد. اختصاص بودجه 500 میلیارد تومانی به این پروژه توجه رسانه‌ها را بیش از پیش برانگیخت.

علیرضا کلاهی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و هم‌بنیان‌گذار هولدینگ نورین با انتشار پستی در اینستاگرام به این اخبار واکنش نشان داد. او چنین پروژه‌هایی را غیر واقعی و صرفا برای توزیع رانت دانست. عضو اتاق بازرگانی نوشت: اگر هم قرار است رانت توزیع کنید، حداقل رانت را در جایی بدهید که باعث تولد صنعتی شود تا نیازی به دریافت رانت تا ابد نداشته باشند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به نظر کلاهی اتلاف منابع در کوچه‌های بن‌بست یکی عوامل مشکل‌زای اقتصادی است. در ادامه این عضو اتاق بازرگانی اشاره کرد که بهتر است در ابتدا سعی شود شیشه مقاوم و کیس تلفن همراه تولید شود. منطقی است که پیش از تولید هواپیما سهمی در بازار رنگ کردن هواپیما یا تولید صندلی آن داشته باشیم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز