واکسن کرونا ساخته شد؟ آماده‌سازی برای عرضه جهانی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک کمپانی چینی از آزمایش موفق واکسن کرونا خبر داده و اعلام کرده در حال تدارک برای عرضه جهانی این واکسن است.

به گزارش کاماپرس، در حالی که کشورهای مختلف دنیا در حال ساخت و آزمایش ویروس کرونا با هزینه‌های میلیارد دلاری هستند، یک کمپانی چینی از آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن تولیدی خود و آماده شدن برای عرضه جهانی آن خبر داده است.

بسیاری از شرکت‌‌های داروسازی معتبر دنیا در ماه‌های اخیر سرگرم تولید واکسن کووید-۱۹ بوده‌اند. در حالی که روز گذشته شرکت «مدرنا» از آماده سازی مقدمات فاز سوم آزمایش واکسن خود خبر داده بود، حالا یک کمپانی چینی هم از دستیابی به موفقیت‌هایی در این زمینه خبر می‌دهد. آزمایش‌های تصادفی، دو سویه کور و همراه با کنترل پلاسیبوی کمپانی بیوتکنولوژی Sinovac Biotech از توانایی واکسن این شرکت در تولید آنتی بادی کرونا حکایت دارد.

این آزمایش در فاز اول روی ۱۴۳ نفر و در فاز دوم روی ۶۰۰ فرد سالم بین ۱۸ تا ۵۹ ساله صورت گرفت و در هیچ یک از این فازها گزارشی درباره پیامدهای شدید گزارش نشده است. در فاز دوم که از اهمیت بالاتری برخوردار است، ۱۴ روز پس از تزریق واکسن سطح تغییرات سرمی آنتی بادی خنثی ساز حدود ۹۰ درصد بوده که از تحریک مثبت سیستم ایمنی بدن حکایت دارد. « Weidong Yin»، مدیرعامل و رییس Sinovac Biotech درباره واکسن CoronaVac می‌گوید:

«مطالعات ما در فازهای اول و دوم نشان دهنده ایمنی و کارایی CoronaVac در تحریک سیستم ایمنی است. این نتایج امید بخش نقطه عطف دیگری است که در مبارزه علیه کووید-۱۹ به آن دست یافته‌ایم.»

راز آسمان پایتخت

وی همچنین به سرمایه‌گذاری برای راه اندازی خطوط تولید این واکسن در مقادیر انبوه اشاره کرده:

«ما CoronaVac را هم مثل دیگر واکسن‌هایی که تولید کرده‌ایم به صورت جهانی عرضه خواهیم کرد و این بخشی از ماموریت ما در مبارزه با بیماری‌ها است.»

Sinovac Biotech قصد دارد پروتکل مطالعه فاز سوم را نیز به «اداره ملی محصولات پزشکی» چین ارائه کند و در صورت موافقت آنها واکسن را روی شمار بیشتری از افراد آزمایش خواهد کرد. همزمان با این شرکت «مدرنا» هم از حدود ۲ هفته دیگر فاز سوم آزمایش واکسن کرونا را با شرکت ۳۰۰۰۰ داوطلب آمریکایی کلید خواهد زد.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز