وانت ۶ چرخ سایپا چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

لست سکند

وانت 6 چرخ زامیاد با پلاک عبور موقت در خیابان های تهران دیده شد.

به گزارش کاماپرس، خودرو ۶ چرخ سایپا با ظاهری عجیب در حالی در خیابان های تهران دیده شد که هنوز خبر قطعی درباره تولید انبوه آن وجود ندارد. گفته می شود این خودرو ۶ چرخ قرار است برای استفاده های خاص در آتش نشانی ها، صلیب سرخ، هلال اهمر، امداد راهداری ها تولید می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا چندی پیش اعلام کرد نسخه نهایی پیکاپ ۶ چرخ زامیاد به زودی معرفی می شود و قرار است این خودرو برای استفاده های خاص وارد بازار شود.

وانت ۶ چرخ سایپا و استاندارد یورو ۵

زامیاد پادرا پلاس محصول جدید به تازگی در مرکز تحقیقات سایپا به نسخه سه محور 6 چرخ تبدیل شده است. زامیاد پادرا پلاس موتور2.4 لیتری Z24 دارد که می تواند ۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر تولید کند. این توان از طریق جعبه دنده ۱+۵ سرعته به چرخ های عقب این وانت انتقال داده می شود.

راز آسمان پایتخت

قابلیت مهم و قابل توجه این خودرو داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵ است کتا تولید و فروش آن آسانتر از بقیه وانت های خانواده زامیاد باشد. این خودرو امکاناتی مثل ترمزهای ABS و EBD ، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه ها و آینه های برقی، مه شکن جلو و عقب دارد.

گفته می شود تولید پادرا پلاس در کارخانه زامیاد آغاز شده و با توجه به نیاز برخی دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، پروژه تولید پادرا پلاس ۶ چرخ آغاز شده است.

به گزارش ایران جیب، کارشناسان معتقدند اگر قرار باشد پادرا پلاس ۶ چرخ به مرحله تولید تجاری برسد، باید انتقال قدرت آن به سه محور خودرو و با قابلیت تغییر ضرایب اتفاق بیافتد. همچنین پادرا پلاس سه محور نیازمند پیشرانه ای قوی تر است و آن طور که گفته می شود، گروه سایپا و شرکت زامیاد، پیشرانه ای جدید را برای خانواده پادرا پلاس در نظر گرفته اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز