وام 50 میلیونی اجاره مهلت جدید گرفت ؛ کد رهگیری با 250 هزار تومان صادر می‌شود

لست سکند

متقاضیان وام اجاره که ثبت نام اولیه را انجام داده اند ولی مراحل ثبت نام آنها در سامانه کارا هنوز تکمیل نشده می توانند تا پایان بهمن ماه با دریافت کد رهگیری نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

به گزارش کاماپرس، امسال به دلیل جهش قیمت مسکن ، اجاره ها نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شد و دولت برای کمک به مستاجران کم درآمد طرح وام اجاره را اجرایی کرد. بر اساس این طرح مستاجرانی که در واحدهای زیر 70 متری سکونت دارند می توانند تا مبلغ 50 میلیون تومان وام اجاره دریافت کنند.

جزئیات و چگونگی دریافت این وام پیش از این بارها اطلاع رسانی شده و مهم ترین نکته آن این است که سقف این وام برای مستأجران تهرانی، ۵۰ میلیون تومان و برای مستاجران شهرهای بزرگ به جز تهران۳۰ میلیون تومان و مستاجران سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

ضمنا رقم سودی که مستاجران باید بابت وام اجاره به بانک پرداخت کنند با توجه به نرخ سود ۱۳ درصد، تقریبا به این شرح است:

وام ۵۰ میلیون تومانی: کل سود یک ساله وام، ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان یعنی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است و مستأجر باید به بانک پرداخت کند

راز آسمان پایتخت

وام ۳۰ میلیون تومانی: کل سود یک ساله وام، ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان یعنی ماهانه ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و مستأجر باید به بانک پرداخت کند

وام ۱۵ میلیون تومانی: کل سود یک ساله وام، یک میلیون و ۷۷ هزار تومان یعنی ماهانه ۹۰ هزار تومان است که مستأجر باید به بانک پرداخت کند.

تمدید مهلت وام اجاره تا پایان بهمن ماه

در آخرین تحول مرتبط با تسهیلات اجاره که از آن به عنوان تسهیلات ودیعه مسکن نیز یاد می شود؛ کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا در جلسه سی و پنجم خود موافقت کرده است، متقاضیانی که پیش از این مراحل ثبت نام تقاضای خود را در سامانه کارا تکمیل کرده‌اند، تاپایان بهمن ماه وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد برای متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن که اجاره آن‌ها به صورت دستی و بدون حضور در بنگاه مبادله شده، مشاوران املاک موظف هستند با دریافت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان بدون نیاز به دریافت ارزش افزوده و با حضور موجر و مستاجر نسبت به ثبت اجاره نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

این مبلغ برای اجاره نامه‌هایی که در بنگاه ثبت شده، اما کدرهگیری ندارند هزینه ثابتی معادل ۱۰۰ هزار تومان است و الزامی برای حضور مرجر در بنگاه نخواهد بود.

شایان ذکر است تا پایان آذرماه از مجموع ۳۰۲ هزار و ۳۳۴ متقاضی دریافت وام ودیعه تاکنون ۱۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر نزدیک به ۵۰ درصد توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “وام 50 میلیونی اجاره مهلت جدید گرفت ؛ کد رهگیری با 250 هزار تومان صادر می‌شود

  1. رسول شریفی گفته:

    متسفانه سه ماه تمام در تلاش بودم ولی بنگاه با بهانه های مختلف از دادن کد رهگیری سر باز می زد و نتونستیم ثبت نام کنیم. الان تا اول بهمن بیشتر مستاجر این خانه نیستم. یعنی میتونم ثبت نام کنم؟ یا باید یک جای دیگر اجاره کنم؟ عاخه من که ندارم پول پیش بدم چکار میتونم بکنم؟

  2. علی بختیاری گفته:

    سلام آیا برای مستأجران ایثارگر هم کاری یا فکری کرده آید با این هم مشکلات آیا ایثار گران را استخ دام در دستگاههای دولتی و غیر دولتی استخدام میکنند کجا استخدامی داریم که حمایتشان کنند پیاپی از بکنند باتشکر فکری هم به حال ما بفرمایید ایثارگران یادگاران دفاع مقدس هستند و خاطرات جوانمردی و ایثار و شهادت را روایت میکنند آنها را فراموش نکنید با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز