وام 400 میلیونی مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

وام 400 میلیونی که اخیرا تحت عنوان وام مسکن جوانان رونمایی شد تنها به افرادی تعلق می گیرد که تازه تصمیم به افتتاح حساب در طرح مسکن جوانان گرفته اند و مبلغ این وام برای سپرده گذاران قبلی این طرح کمتر از 400 میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، افزایش وام مسکن جوانان به 400 میلیون  تومان خبر خوشی برای جوانانی به شمار می رود که در فکر خانه دار شدن هستند اما این وام در همان گام نخست به یک محدودیت مواجه است.

مدیرعامل بانک مسکن درباره این محدودیت اظهار کرد: فقط افرادی که تازه تصمیم به افتتاح حساب در طرح مسکن جوانان گرفتند جزو مشمولان افزایش سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی جوانان قرار می گیرند.

محمود شایان تصریح کرد: صاحبان حساب مسکن جوانان که از گذشته افتتاح حساب کرده بودند براساس قرارداد و شرایط زمان افتتاح حساب وام به آن‌ها پرداخت می‌شود و این افزایش شامل حال آنان نمی‌شود.

شایان افزود: امتیاز‌ جدید دیگر این حساب، افزایش سن ساختمان است به این معنی که سقف عمر ساختمان ۲۵ سال در نظر گرفته شده است که تا پیش از این عمر ساختمان ۲۰ سال بود.

آریاک سفر

نرخ تسهیلات 9 درصد و دوره بازپرداخت 20 سال

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این که نرخ این تسهیلات ۹ درصد و بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است گفت: تسهیلات به دارنده حساب پرداخت می‌شود و والدین می‌توانند بعد از ۵ سال به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۹ درصد دریافت کنند، اما واحد خریداری شده باید بنام صاحب حساب باشد.

وی افزود: افرادی که افتتاح حساب می‌کنند برای دریافت سقف تسهیلات سپرده‌گذاری ۱۵ ساله، در سال نخست مبلغ واریزی از ۶۵ هزار تومان و در پایان سال پانزدهم به ۲۴۷ هزار تومان می‌رسد و سالانه ۱۰ درصد به میلغ واریزی اضافه می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف پرداخت تسهیلات در شهر تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) ۳۳۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۲۹۰ میلیون تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز