وام 1 میلیون تومانی کرونا و 2 گام ضروری برای دریافت این وام

لست سکند

ثبت نام وام 1 میلیون تومانی کرونا از روز گذشته – سه شنبه 4 آذرماه – آغاز شده است و افراد مشمول برای دریافت این تسهیلات لازم است 2 گام ضروری را طی کنند.

به گزارش کاماپرس، چهار روز از تعطیلات کسب وکارها به دلیل اوج گیری کرونا گذشته است و در حالی که امروز چهارشنبه 5 آذرماه وارد پنجمین روز این تعطیلات شده ایم ، وام 1 میلیون تومانی کرونا که دولت هفته قبل و پیش از آغاز تعطیلات کرونایی وعده آن را داده بود در مرحله ثبت نام قرار دارد. متقاضیان وام مذکور باید 2 گام اساسی برای دریافت این وام را طی کنند.

گام اول : مشمول وام 1 میلیونی هستم یا خیر؟

متقاضیان این وام باید در نظر داشته باشند که این وام همچون وام یک میلیونی که فروردین ماه امسال پرداخت و اقساط آن از یارانه کسر می شود نیست و شمول آن بسیار محدود تر است. این وام به هیچ یک از کسانی که دارای درآمد ثابت باشند از جمله کارمندان دولت و شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری ها پرداخت نمی شود. ضمنا این وام به هیچ یک از اقشار بازنشسته و مستمری بگیر و کارگران بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی نیز پرداخت نمی شود. کسبه و اصناف و صاحبان مشاغلی که بر اثر کرونا تعطیل شده اند و شاغلان موقت و کارگران فاقد حقوق و کارثابت و … به شرط آن که جزو یارانه بگیران معیشتی – یارانه ای که بعد از گرانی بنزین به برخی اقشار تعلق گرفت – باشند، از جمله واجدان شرایط این وام هستند. اگر متقاضی این وام هستید و درآمد ثابت یا حقوق و مستمری ثابتی ندارید می توانید مرحله بعد را طی کنید.

گام دوم: ارسال پیامک به شماره 6369

راز آسمان پایتخت

در این مرحله متقاضیان باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام خود – سرپرست خانوار – به شماره 6369 ارسال نکنند و توجه داشته باشند که فقط یک بار این پیامک ارسال کنند. مهلت ارسال این پیامک از دیروز- سه شنبه 4 آذر 1399 – آغاز شده و تا سه شنبه هفته آینده – 11 آذر ماه 1399 – ادامه دارد.  با پایان این مهلت، اطلاعات متقاضیان به مدت یک هفته از 12 آذر تا 19 آذر بررسی شده و در صورتی که واجد شرایط باشند،  وزارت رفاه با ارسال پیامکی با سرشماره v.refah  به متقاضیانی که واجد شرایط بوده اند، اعلام می کند که وام به آنها تعلق گرفته است و یک میلیون تومان به حسابی که یارانه معیشتی آنها واریز می شود، واریز خواهد شد.

شایان ذکر است نحوه بازپرداخت وام 1 میلیون تومانی کرونا به این صورت است که این وام با کارمزد 4 درصد و با اقساط 30 ماهه، از یارانه معیشتی ماهانه خانوارهای مشمول کسر می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام 1 میلیون تومانی کرونا و 2 گام ضروری برای دریافت این وام

  1. یه بازنشسته تامین اجتماعی گفته:

    چرا به زنان سرپرست خانوار که فقط حداقل دستمزد بازنشستگی رو دارند تعلق نمیگیره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز