وام کرونا و 4 نکته ضروری که صاحبان کسب وکار باید بدانند

وام کرونا که دولت از ابتدای امسال وعده پرداخت آن را به صاحبان کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا داده بود از روز گذشته یک گام دیگر به پرداخت نزدیک شد.

 

به گزارش کاماپرس، با شیوع کرونا و توقف اجباری فعالیت واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی بخش‌خصوصی، دولت و بانک مرکزی طرح پرداخت وام کرونا را به منظور جبران بخشی از خسارت های تعطیلی کسب وکارها در دستور کار قرار دادند.

صاحبان واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا طی فراخوانی موظف شدند نسبت به ثبت نام در سامانه «کارا» وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اقدام کنند و نهایتا برای دریافت وام کرونا به بانک معرفی شوند. طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت این تسهیلات از دیروز وارد فاز اجرایی شده و آن دسته از صاحبان کسب وکار که اطلاعات لازم را در سامانه کارا ثبت کرده اند باید با مراجعه به بانک های معرفی شده مراجعه و مراحل دریافت وام کرونا را طی کنند.

در ادامه 4 نکته مهم که متقاضیان این تسهیلات باید بدانند را مرور می کنیم.

راز آسمان پایتخت

1 . متقاضیان هنوز برای ثبت نام فرصت دارند

با وجودی آن که هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام صاحبان کسب وکار و کارفرمایان در سامانه کارا وجود ندارد اما با توجه به آنکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تسهیلات مذکور تا پایان تیرماه قابل پرداخت است متقاضیانی که می خواهند وام کرونا بگیرند باید هرچه زودتر به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

2. سود وام کرونا 12 درصد است

۲۰ بانک دولتی و خصوصی در پرداخت تسهیلات کرونا مشارکت دارند و مجموع تسهیلات پیش‌بینی شده برای این طرح، ۴۹ هزار میلیارد تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است که تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبار عملیاتی شده است.

3. کف و سقف وام به ازای هر نفر شاغل در بنگاه

کف وام پرداختی به کارفرمایان به ازای هر شاغل 12 و سقف آن 16 میلیون تومان است. وام ۱۶ میلیون تومانی مختص متقاضیان و کارفرمایان بنگاه هایی است که به دستور دولت و به اجبار تعطیل شده‌اند. این افراد می توانند با مراجعه به شعب بانکی که خود در سامانه کارا اعلام کرده‌اند به ازای هر نفر شاغل در بنگاه مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام دریافت کنند. وام ۱۲ میلیون تومانی به کسب و کارهایی تعلق می‌گیرد که در بحران کرونا فعال بوده و تعطیل نشده‌اند که این بنگاه‌ها می‌توانند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان وام بگیرند. ضمنا رانندگان مسافربر درون‌شهری و برون‌شهری که بیمه خویش‌فرمایی هستند نیز می‌توانند وام 6 میلیون تومانی بگیرند.

4. وثایق لازم برای دریافت وام کرونا

برای دریافت تسهیلات زیر ۱۶ میلیون تومان، ارائه سفته یا چک توسط متقاضی کافی است. تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی و یک ضامن می‌خواهد. برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی علاوه بر سفته فرد متقاضی دو ضامن و برای تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی علاوه بر سفته سه ضامن نیاز است. برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم، ارائه تضمین از سوی صندوق ضمانت و ارائه وثایق متعارف به تشخیص بانک الزامی است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام کرونا و 4 نکته ضروری که صاحبان کسب وکار باید بدانند

  1. فراهانی گفته:

    آقای رییسی گفتند به کارشکنی مسئولان دولتی در امر سنگ اندازی در راه کارآفرینان و امور اشتعال زایی رسیدگی می کنند ، وقتی سازمان بازرسی استان البرز بعد از یکسال بررسی ،برخلاف نظر کارشناس رسیدگی کننده ، پرونده را به شخص دیگری می دهد و در نهایت پرونده را ماست مالی می کنند به کجا شکایت کنیم اگر کسی برای احقاق حقوق مردم در جمهوری اسلامی پیدا می شود ، مستندات قابل ارایه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز