وام نهضت ملی مسکن پرداخت می شود؟

لست سکند

سال گذشته مصوبه پرداخت وام نهضت ملی مسکن به 27 بانک ابلاغ شد، اما به جز بانک مسکن هیچ مجموعه بانکی دیگری در این رابطه اقدام خاصی صورت نداده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، بر اساس قانون موجود، بانک‌ها وظیفه دارند که 20 درصد تسهیلات خود را برای مسکن صرف کنند. اما طبق آمار منتشر شده از سال 1399، تقریبا یک میلیون و 898 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شد که سهم بخش مسکن از آن تنها 5.5 درصد بود. در واقع 14.5 درصد از قانون مصوب برای ارائه تسهیلات مسکن بلاتکلیف ماند. البته به دلیل چالش و نگرانی‌هایی که درباره تامین منابع مالی ارائه تسهیلات مسکن وجود دارد، مواردی پیش بینی شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

یکی از این موارد که در نظر گرفته شده، ایجاد صندوق ملی مسکن است. آمارهای موجود حاکی از آن است که در آغاز سال 1401، تقریبا 30 هزار میلیارد تومان به این صندوق واریز شد مبلغ پرداختی به این صندوق کمتر از تامین منبع وام طرح نهضت ملی مسکن است. البته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده که انتظار این وزارتخانه واریز مبلغی بیشتر از این عدد بود اما همین برای شروع کار خوب بوده و می‌تواند تحول اساسی دربخش مسکن ایجاد کند.

پرداختی متقاضیان واجد شرایط برای وام نهضت ملی مسکن

البته در خصوص ساخت مسکن ملی به جز وام، آورده اولیه متقاضیان هم مورد توجه است که طبق اطلاعات منتشر شده نمی‌توان چندان به آن متکی بود. از زمان ثبت نام برای طرح مسکن ملی تا پایان بررسی‌ها و اعلام نتایج، 2 میلیون و 300 هزار نفر برای این طرح واجد شرایط تشخیص داده شدند. اما از این تعداد افراد تا زمان حاضر 220 هزار نفر آورده نقدی معادل 40 میلیون تومان داشتند که البته عمده این پرداختی به طرح اقدام ملی سال 1398 مربوط می‌شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز