وام مسکن 450 میلیونی با اقساط 20 ساله؛ قسط صاحبخانه شدن در طرح رئیسی چقدر است؟

لست سکند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان جزئیات جدیدی از طرح جهش مسکن – طرحی که حجت الاسلام رئیسی بر اساس آن ساخت سالانه یک میلیون مسکن را وعده داده –  مبلغ وام این طرح را ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان و نرخ سود آن را ۵ تا ۱۲ با اقساط 18 تا ۲۰ سال اعلام کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار مسکن و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگر اطلاعات منتشر شده درباره طرح جهش مسکن را که از سوی مسئولان مختلف طی روزهای اخیر بیان شده است کنار هم قرار دهیم به تدریج پازل این طرح که حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور، آن را در ایام انتخابات مطرح کرده و قرار است بر اساس آن سالانه یک میلیون نفر از خانوارهای فاقد مسکن صاحب خانه شوند تکمیل می شود.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

کمترین مبلغ قسط وام طرح جهش مسکن؛ 3 میلیون و 750 هزار تومان

البته هنوز در انتظار جزئیات نرخ سود وام خانه‌های طرح جهش تولید مسکن و مبلغ اقساط آن ابرای دهک های مختلف از مراجع رسمی همچون بانک مرکزی یا وزارت راه و شهرسازی هستیم اما امروز یک عضو کمیسیون عمران مجلس مبلغ اقساط را تا حدودی مشخص کرد.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایسنا اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس ، مبلغ قسط های وام ۴۵۰ میلیونی واحدهای این طرح که قرار است به سازندگان – انبوه سازان –  پرداخت شود و بعد از تحویل واحدها به متقاضیان، توسط متقاضیان پرداخت شود را بین ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان  و مدت بازپرداخت این اقساط را ۱۸ تا ۲۰ سال اعلام کرد. به گفته وی نرخ سود این وام نیز 5 تا 12 درصد خواهد بود.

وامی که بانک ها زیر بار پرداخت آن نمی‌روند!

نکته مهم دیگر در اظهارات این عضو کمیسیون عمران مجلس این که کل بودجه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال قرار است از بانک‌ها تأمین شود و بانک‌ها موظف شده اند۲۰ درصد از کل تسهیلات بانکی در سال را به بخش مسکن تخصیص دهند.

البته شاکری این را هم گفته است که به اعتقاد  وزارت راه و شهرسازی و شورای‌عالی مسکن معتقد بانک‌ها زیر بار پرداخت این وام نمی‌روند اما شورای‌عالی مسکن اعلام کرده که باید مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۸ تا ۲۰ سال باشد و بانک‌ها باید در پرداخت این تسهیلات همکاری‌های لازم را انجام دهند.

شرایط ثبت نام در مسکن حمایتی

محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی هم امروز درباره شرایط ثبت نام مسکن حمایتی که بخش دیگری از طرح جهش مسکن است اظهار کرد: تمامی متقاضیانی که در طرح مسکن حمایتی ثبت نام می‌کنند باید دارای ۴ شرط اصلی از جمله متاهل و یا سرپرست خانوار باشند، سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر را داشته باشند و فرم ج آن‌ها سبز باشد و همچنین عدم مالکیت خصوصی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام در طرح‌های مسکن حمایتی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که پیش از این در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند و واجد شرایط شناخته نشدند در طرح مسکن حمایتی هم واجد شرایط نخواهند بود و البته کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و انصراف داده باشند، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند در طرح مسکن حمایتی ثبت نام کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “وام مسکن 450 میلیونی با اقساط 20 ساله؛ قسط صاحبخانه شدن در طرح رئیسی چقدر است؟

  1. محمد گفته:

    واقعأکه دستشون دردنکنه بااین طرح مسکنشون طرف 3تا4میلیون حقوق میگیره چطوری قسط این وامهاروبده

  2. Pz گفته:

    واقعا عالیه 20سال باید قسط بدی تا صاحب خونه بشی‌. تقریبا وقتی جفت پا رفتی تو گور دیگه با خیال راحت میتونن تو خونه ی خودت دفنت کنن.

  3. محمدعلی گفته:

    کسی که حقوق ماهیانه اش ۴ میلیونه چطور باید قسط بده؟ اونم با سود ۱۲ درصد. انتظار بیشتروبهتری از دولت سیزدهم داشتیم

  4. مجید گفته:

    خودتون با خودتون چند چندین خداوکیلی اون کسی که حقوق وزارت کار رو تعیین میکنه خودش با همین حقوق زندگی میکنه؟؟؟
    الان نهایتا ۴میلیون قشر ضعیف حقوق میگیرن از کجا باید بیارن حدود ۳و نیم تا ۵ میلیون قسط بدن؟؟؟هزینه های دیگه چی میشه ؟؟؟خورد و خوراک پوشاک اجاره درمان،تفریح و مسافرتم که کلا از مردم گرفتید،با این حساب که مردم ۵ میلیون قسط بدن یعنی باید حداقل ۱۰میلیون حقوق بگیرن یعنی به صورت ضمنی خودتونم میدونید حداقل حقوق باید ۱۰تومن باشه،حکایت این سالی یک میلیون مسکن حکایت کسیه که مادر پیرشو گذاشته بود تو زنبیل که ببره بفروشه!!!
    بهش گفتن آخه کی مادرشو میفروشه؟؟؟!!!!
    گفت یه قیمتی میگم کسی نخره!!!!
    ایناهم الان دارن یه قیمتی میگن کسی نخره،یعنی یه خبرگزاری در مورد زیاد بودن مبلغ اقساط صحبت نکرده!این حجم از هماهنگی واسه سیاه نمایی واقعا جای تقدیر داره

  5. مریم گفته:

    یه فکری هم واسه وام خرید مسکن کنین!!!!!! چرا مثل وام ساخت اقساطش کم نمیشه ؟؟؟؟ خداییش کی توان پرداخت ۸ میلیون داره چرا به فکر مردم نیستین؟؟؟

  6. علی گفته:

    آخه کی الان به مجردی که خونه نداشته باشه زن میده که شرط اصلیش متأهل بودنه مگه ما مجردا خون کردیم

  7. بی خونه گفته:

    ما دهک های ضعیف و متوسط اگه ماهیانه پنج میلیون برامون میموند که بریم قسط بدیم توی این دهک نبودیم

    ما توی قسط ماهیانه پونصد تومنش هم هشتیم چه برسه به پنج تا

  8. سعید گفته:

    یکاری کردن ک قشر پایین نتونه بخره این سودش فقط برا پولداراس ک بخرن بعد ۱۰برابر بفروشن اگ ب فکر مردم بودن یه فکری به حالشون میکردن ما مجردا ک کلا از رده خارجیم هیچی تعلق نمیگیره بهمون کسیم ک تازه ازدواج کرده از کجا بیاره ماهی۷تومن قسط بده باید گریه کرد به حال این مردم این زندگی از جنگ سخت تره تو جنگ ادم میمرد راحت میشد الان زجرکش میشه وای ب حالمون…

  9. فرشاد گفته:

    سلام
    آقا ما کاری به ماهیانه 5 میلون قسط نداریم فرض براین میگیریم که توان پرداخت قسط رو داریم آیا حساب کردید که اگر بنده که در سیستان وبلوچستان زندگی میکنم وام مسکن من 350میلیون هست وتقریبا 20 سال میشه 240 ماه که اگر حداقل قسط که میگن سه میلیون وهفتصدو پنجاه هزار تومن هست 240ماه کلا باز پرداخت من میشه نهصد میلیون تومن با این حساب بنده باید 550 میلیون بهره پرداخت کنم آیا این عدالته گرچه که بیشتر از اینها باید پرداخت کنم با سود 20 درصد به میلیارد خواهد رسید

  10. vahid گفته:

    سلام برای ما جوانا که ثبت نام کردیم و متاهل شدیم نباید یه مبلغ لاقل دولت بلا عوض بده نرخ 12 مگه ما کارگرا چقد توان دارین باید 4 درصد باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز