وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی با چه شرطی پرداخت می شود؟

لست سکند

زوج های جوان می توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند، البته این وام یک شرط مهم دارد.

به گزارش کاماپرس، هر چند روز یک بار اعداد و ارقام جدیدی برای وام ازدواج مطرح می شود. از وام ۷۰ میلیونی گرفته تا وام ۱۰۰ میلیونی که با شرایط خاص به هر یک از زوج های جوان پرداخت می شود. یعنی زوج های جوان بعد از عقد می توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

اما دریافت این وام ۱۰۰ میلیون تومانی یک شرط بزرگ دارد. این جا پای سن به میان می آید، چون وام ۱۰۰ میلیونی فقط به پسران ۲۵ ساله و دختران ۲۳ ساله تعلق می گیرد.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره افزایش وام ازدواج و شرط مهمی که دارد می گوید:« افزایش وام ازدواج از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان برای کسانی که در شرف ازدواج هستند در نظر گرفته شده است.

البته در این دوره استثنایی وجود دارد و پسران زیر ۲۵سال و دختران زیر ۲۳ سال هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کنند. در مجموع وام ازدواج به ۱۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.»

اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی چگونه است؟

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر بازپرداخت مبلغ وام ازدواج ۵۰ میلیونی که در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان است، به طور مساوی بین ۸۴ قسط ماهانه تقسیم می‌شود. وام ازدواج از جمله وام‌های قرض‌الحسنه است و برای همین نرخ کارمزد آن سالانه چهار درصد تعیین شده.

بنابر این مبلغ اقساط ماهانه برای هر وام، ۶۸۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود. اگر زوجین همچنان هفت سال فقط زمان داشته باشند برای بازپرداخت اقساط این مبلغ دو برابر یعنی دو میلیون و 720 هزار تومان برای زوجین خواهد بود. اما با توجه به اینکه قرار است سال‌های بازپرداخت بیشتر شود احتمالا این رقم رقمی نزدیک به دو میلیون تومان اعلام می شود.

اخبار مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

19 دیدگاه برای “وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی با چه شرطی پرداخت می شود؟

  1. ایرانی گفته:

    این سیستم درطول 40سال فقط با دروغ سیاستشو پیش برده و مردم دستشونو خوندن و به هیچکس اعتماد ندارند

  2. مهدی گفته:

    عزیز من شمای که نشستین تصمیم میگیری حداقل برو حوزه انتخابیه خودت از چند نفر مشورت بگیر بیا رای بده مجلس شده افتضاح ازمون وخطا تمام نشد نماینده محترم دختری که ازدواج نکرده یاپسر مگر جنس میفروخته ویا میخریده احتکار کرده میخوای مسن ها مجازات شوند عزیز من بگذار ازدواج صورت بگیره دولت هم دستشان را بگیره شما عوض این وام اعلام کنید هدیه ازدواج دولت به زوجهای جوان یعنی هر دوشیزه وهر پسر مجرد ازدواج نکرده یک بار در عمرش در ایران مستحق کمک 200میلیونی دولت شوند این زندگی میسازه نه وام به زوجی که کار نداره وضامنش پدر زن ویا پدرشوهر ه در صورت تاخیر در پرداخت با یک زنگ بانک چند خانواده درگیر میشوند 200دولت بده 200هم دو خانواده بدهند میتوان گفت ضمانت زندگی را در اوایل شروع راشما تضمیین کرده ای اقای نماینده اول امار انهای که فرصتشان تمام میشه وقت ندارند را بگیر مشگلشان را حل کن بعد انهای که فرصت دارند بهترین حرف برداشتن شرایط سنی است از این قانون

  3. مجرد بی پول گفته:

    سلام
    من با آصلا همون ۲۰۰ ملیون یک خونه هم به زور میتونم رهن کنم البافی وسایل هم باید چکار کنم لطفاً نفری یک میلیارد بدون برگشت بدیدشاید بخش کوچکی از زندگی با دوتا فرش راه انداخت… خدایی خود مسئولین : با این وام میتونن یک روز زندگی کنن؟؟؟؟
    خدارو خوشش نمیاد بعد بگین ازدواج کنید.

  4. زندگی راحت گفته:

    دوستان انسان باید خودش هم قانع باشد، چه دختر و چه پسر
    در همین اوضاع و وضعیت خراب اقتصادی هم می شود با حداقل ها زندگی کرد و خوب هم زندگی کرد.
    بنده برای دختر که حدود 16 سال دارد و دامادم که حدود 22 دارد و تازه ازدواج کردند و در عقد هستند و دارن می رن سر زندگیشون حدود 50 میلیون جهیزیه خریدم و تقریبا همه چیز خریدم
    هنوز می شه آبی که در یخچال 7 تومانی سرد می شود را خورد
    هنوز می شه با یخچالی که فریزرهای خالی و طبقه های فراوان خالی نداره زندگی کرد می شه با یه یخچال معمولی زندگی کرد
    با یک اجاق گاز 1 تا 2 تومانی غذا پخت
    و ویترین های بی مصرف و اشیاء قیمی بی مصرف در خانه نگهداری نکرد
    میشه روی تشک و بالش معمولی خوابید و از سرویس خواب های چند 10 میلیونی استفاده نکرد.
    میشه اول زندگی ماشین نداشت و …
    همزن برقی نداشت و با قاشق وچنگال و …هم زد
    و میشه فرش 3 تا 4 تومانی نداشت و نه 10 و 15 و ….

    باید آسان گرفت و آسان زندگی کرد

    • فرهاد گفته:

      سلام احسنت به شما این دو زمونه شده چشم روهم چشمی این دوره دختروپسرش پرتوقع شدن باچیزای ارزونترم میشه زندگی کرد

  5. ن گفته:

    سلام اونا نخورن کی بخوره از پارسال صفای روغن و شکر بود حسن آقا اومد گفت مرغ ارزون میشه سال جدید مرغم صفی شد حسن آقا دیگه از این به بعد راجع ارزونی صحبت نکن داستان درست نکن چند ماه دیگه رفتنی بزار مردم زندگیشان بکنند پول کمیمبزار برو که کم نفرستادی اون ور آب واسه آقا زادها میدونی چه قدر نفرین گذشته صد رحمت به احمدی نژاد

  6. انتخابات ۱۴۰۰ گفته:

    تا زمانی یک رییس جمهور انقلابی انتخاب نشه وضعیت بدتر از اینم میشه .باید مردم ما یاد بگیرند که ابو موسی اشعری های زمان خودشون انتخاب نکنند.حضرت علی ع در صدر اسلام ۲۰ سال خونه نشین شد. بعد از سه تا خلیفه مردم به این آگاهی رسیدن که انتخابش کنن خدا میدونه مردم ما کی به آگاهی برسن

  7. بهزاد گفته:

    سلام، الان هیچ خانواده ای حتی رفاه نسبی هم نداره، اگرهدف، افزایش جمعیته ، لطف کنیدبه هرکدام از زوجین 250 بدین که جمعابشه500 میلیون که ازاین طریق زوجین بتونند بدون استرس ، قدم اول رو برای شروع زندگی بردارند و ضمنأ شرایط سنی رو نیز حذف کنند خیلی بهتره

  8. سمیرا گفته:

    به نظر من شرط سن خیلی مسخره است باید برداشته بشه، در این سن کسی به فکر ازدواج نیست ، تازه اگه هم ازدواج کنن توان مالی برای پرداخت قصد های وام رو ندارن. حالا این به کنار اصلا زیر ۲۵ سالگی برای ازدواج سن پر خطری در این دوره زمونه به حساب میاد. اکثر زوج هایی که در این دوره زمونه زیر ۲۵ سال ازدواج کردند به ۳ سال نکشیده از هم طلاق گرفتن. سن مناسب و کم خطر برای ازدواج چه پسر ها و چه دختر ها ۲۵ تا ۳۵ هست یعنی هرکسی قبل از ۲۵ سالگی یا بعد از ۳۵ سالگی ازدواج کرده احتمال طلاق بالا تری داره.
    به جای این همه شرط و شروط و اقدامات به درد نخور مشکل کم کاری رو حل کنن هنر کردن، وقتی شخص توان مالی کافی برای پرداخت اقصاد وام رو نداره، وام براش جز دردسر هیچی نمی زاره. کی دلش نمی خواد ازدواج کنه؟ همه دوست دارن ازدواج کنن ولی بزرگترین دلیل برای ازدواج نکردنشون بی کاری هست.
    وقتی یه جوون زحمت می کشه و درس می خونه ، با کلی مکافات کنکور رو پشت سر می زاره، مدرک لیسانس یا فوق لیسانس می گیره بعدش باید بی کار باشه و پول تو جیبی رو از پدرش بگیره ، این یعنی فاجعه.

  9. ..... گفته:

    برا اونی میگه زیر 25 سال زمان ازدواج نیست بهتر بگم بیشترین آمار خوشبختی زوجین برا ازدواج بین 20 تا 25 سال است

  10. محمد گفته:

    تورم ۷۰۰ درصدی طی چند سال اخیر و وام دو برابری؟ البته این تورمیه که اعلام کردن واقعیت خیلی بدتره دوستانی که میگن که از اول نمیشه همه چیز داشتو یخچال نمیخای و قالی نمیخای و من با پنجاه تومن فلان کردم بهمان کردم لطفا یه دختر واسه ما پیدا کنید ما تو شهر یک میلیون نفری کسی رو پیدا نکردیم با این شرایطی که شما میگی باهامون زندگی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز