وام ازدواج فرزندان بازنشستگان؛ از آخرین وضعیت تا زمان پرداخت

وام ازدواج
لست سکند

در حالی که شنیده‌ها از آغاز واریز وام ضروری 7 میلیونی بازنشستگان خبر می‌دهند، به نظر می‌رسد شرایط برای پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز در مسیر هموارتری قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، در روزهایی که شاغلان و کارمندانی که حقوق‌های آنچنانی هم می‌گیرند از پس مشکلات زندگی برنیامده و دخل و خرجشان به هم نمی‌خورد، بدون شک شرایط برای قشر بازنشسته، مخصوصا آن‌هایی که در تدارک جهیزیه یا هزینه‌های ازدواج فرزندان خود هستند نیز به مراتب دشوارتر است. در همین راستا، تسهیلات حمایتی برای این قشر در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد تا پرداخت کامل آن‌ها زمان زیادی باقی نمانده است.

چند بازنشسته وام 7 میلیونی گرفتند؟

در همین راستا، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ضروری ۷ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری به حساب ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر از «متقاضیان واجد شرایط» خبر داد.

بقیه کی وام می‌گیرند؟

وی با بیان اینکه تسهیلات ۷ میلیون تومانی در ۷ نوبت برای ۲۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط پرداخت خواهد شد، افزود: وام ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط باقیمانده از نوبت اول نیز روز شنبه ۱۷ خرداد به حساب آنان واریز می‌شود.

تکلیف وام ازدواج چه شد؟

شعبانی همچنین درباره وام ازدواج فرزندان بازنشستگان گفت: حداکثر تا پایان خرداد وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان به حساب ۱۰۰۰ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

تغییر شرایط دریافت وام

این در حالی است که صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌رساند که با توجه به درخواست‌های مکرر عزیزان برای لحاظ کردن تاریخ عقد فرزندان بازنشستگان از ابتدای سال ۱۳۹۸ و دستور و تاکید مدیرعامل صندوق مبنی بر اجرایی شدن این درخواست، تاریخ عقدنامه فرزندان بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر برای دریافت تسهیلات ازدواج، از اول خرداد ۹۸ به اول فروردین ۹۸ تغییر یافت.

بنابراین فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر که برای اولین بار ازدواج می‌کنند و تاریخ عقدنامه ایشان در بازه زمانی اول فروردین ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ قرار داشت، برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی، نسبت به ثبت نام و ارسال اینترنتی مدارک خود اقدام کردند.

گفتنیست، آخرین فرصت ثبت نام برای دریافت این وام، 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری بود.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز