واردات بیش از 1100 خودرو جدید/ لیست قیمت خودروهای وارداتی

فرایند واردات خودرو از پایان شهریور ماه با ورود 1108 خودرو در مرحله اول آغاز شد و این فرایند با ورود 1125 خودرو دیگر طی این هفته ادامه دارد. در همین رابطه قیمت خودروهای وارداتی به صورت علی‌الحساب در سامانه یکپارچه بارگذاری شده و پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه 10 تا 15 درصد از این رقم اعلامی بیشتر باشد.

در همین رابطه محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا طی نشستی خبری با اشاره به آخرین وضعیت خودروهای وارداتی، اعلام کرده که در سری اول ۱۱۰۸ خودروی چانگان وارد و تا به امروز۵۷۰ دستگاه به مشتریان تحویل داده شده است.

وی فرآیند خودروهای وارداتی برای اخذ مجوزهای لازم تا پلاک‌گذاری را حدود 26 فرایند اعلام کرد و ادامه داد: عرضه 1125 چانگان وارداتی در قالب فروش فوق‌العاده آغاز شده است. در رابطه با قیمت خودروهای وارداتی نیز شورای رقابت این مجوز را به ما داده تا یک میلیارد تومان علی الحساب برای چانگان  cs۵۵ دریافت کرده و ظرف حداکثر۹۰ روز، ۲۶ فرآیند پلاک‌گذاری و تحویل به مشتری را طی کنیم.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی نقاط ضعف و قوت انواع چانگان، آخرین قیمت خودروهای وارداتی را بررسی کرده است.

چانگان CS55

چانگان CS55 پلاس یک کراس‌اوور میان رده محسوب شده که طی سال‌های 2021 و 2022 عرضه شد. ظاهر زیبا و موتور قدرتمند از نقاط قوت و حساسیت نسبت به بنزین بی کیفیت و قیمت بالاتر نسبت به رقبا از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر این خودرو زیرکاپوت طراحی و در دو نسخه MPi و GDi ارائه شده است. چانگان CS55 به سیستم تزریق مستقیم سوخت حداکثر 185 اسب بخار مجهز بوده و جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. حداکثر سرعت چانگان CS55 پلاس 190 کیلومتر بر ساعت و مصرف ترکیبی آن 6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام است.

راز آسمان پایتخت

سنسور نور و باران، چراغ‌های LED، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، دستیار صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع و سیستم تهویه با قابلیت تصفیه هوا برخی از امکانات این خودرو وارداتی است.قیمت خودرو وارداتی چانگان در حال حاضر به صورت علی‌الحساب 1 میلیارد تومان اعلام شده است.

معرفی و قیمت خودروهای وارداتی چانگان

نام خودرو بازه قیمتی
چانگان CS55 علی‌الحساب 1 میلیارد تومان
چانگان CS35 680 میلیون تومان
چانگان CS35 سایپا 610 تا 760 میلیون تومان
چانگان ایدو 650 میلیون تومان

 چانگان CS35

بازه قیمتی این خودرو بسته به سال و امکانات تا 680 میلیون تومان کارشناسی شده است. اگرچه چانگان CS35 خودرویی با طراحی و توان فنی قابل‌قبول بود، اما در بازار ایران با اقبال زیادی روبرو نشد. از نظر بازار دست‌دوم نیز انواع ام وی ام از وضعیت بهتری نسبت به چانگان برخوردار بوده و و لوازم و قطعات یدکی آن به‌طور گسترده‌تری عرضه می‌شود. البته چانگان به‌عنوان یک خودروی بی‌حاشیه می‌تواند در حوزه مصارف خانوادگی و شهری کارآمد باشد. فضای کابین مناسب، مصرف سوخت پایین نسبت به رقبا و بازار خرید و فروش مناسب از نقاط قوت و امکانات رفاهی کم نسبت به رقبا و کمیاب بودن قطعات و لوازم جانبی از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود.

چانگان CS35 سایپا

چانگان CS35 سال 1393 وارد و با قیمت‌ نسبتا بالا به مشتریان تحویل داده شد. پس از شروع مونتاژ این کراس‌اوور از پاییز 95 در کارخانه سایپا و کاهش محسوس قیمت، به تدریج مورد توجه مشتریان قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوور‌های شهری بازار ایران تبدیل شود. با تمام مزایا، این خودرو نتوانست جایگزین محصولات مشابه نظیر ام وی ام ایکس 22 شود. همچنین  گستره دید مناسب این خودرو و تسلط کافی راننده بر طرفین به ارتقای رضایت مشتریان منجر شد. البته چانگان CS35 به‌هیچ‌وجه خودرو چابکی نبوده و نباید انتظار رانندگی مهیج با این مینی شاسی‌بلند چینی را داشت. جعبه‌دنده اتوماتیک و پیشرانه با عملکرد مناسب، کیفیت سواری مطلوب، سیستم تعلیق با کمترین ضربات جاده به کابین، پایداری خودرو حین عبور از پیچ‌ها، فضای کابین مناسب، مصرف سوخت پایین نسبت به رقبا و بازار خرید و فروش مناسب از نقاط قوت و امکانات رفاهی کم نسبت به رقبا و کمیاب بودن قطعات و لوازم جانبی از معایب این خودرو به شمار می‌رود.

بازه قیمتی این خودرو بسته به مدل و امکانات از 610 تا 760 میلیون تومان متغییر است.

چانگان ایدو

چانگان ایدو به عنوان یک خودروی سدان در سال 2010 رونمایی و نهایتا سال 2012 وارد بازار شد. ایدو سال 95-94 در بازار ایران عرضه شد که ابته این تاخیر تا حدودی به عرضه موفق رقیب آن یعنی جک J5‌ برمی‌گردد. سواری نسبتا نرم نسبت به رقبا و کیفیت ساخت قابل قبول از نقاط قوت و واردات بسیار محدود و کمیاب بودن قطعات و لوازم جانبی از معایب آن محسوب می‌شود. قیمت خودروهای وارداتی چانگان ایدو تا حدود 650 میلیون تومان کارشناسی شده است.

کارشناسی قیمت خودروهای وارداتی چانگان در همراه مکانیک

گفتنی است، خرید و فروش انواع چانگان به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم با تلاطم بالایی روبرو است. در این میان عدم آگاهی و اطلاع کافی افراد نسبت به مشخصات فنی و شرایط بازار خرید و فروش این خودرو، بستر سوءاستفاده را برای کلاهبرداران فراهم کرده است. در این راستا، همراه مکانیک به عنوان مرجعی قابل اعتماد برای خرید و فروش و کارشناسی خودرو، می‌تواند علاوه ‌بر راهنمایی در خرید چانگان دست دوم کارشناسی شده، در امر فروش چانگان با قیمت واقعی نیز همراه مشتریان باشد.

همراه مکانیک به عنوان اولین نمایشگاه آنلاین خرید و فروش خودروهای کارشناسی شده در کشور، خدماتی همچون مشاوره تخصصی خرید و فروش خودرو، خرید مطمئن خودروی صفر و کارکرده با ضمانت، فروش خودرو به بهترین قیمت و در کمترین زمان، تسهیلات پس از فروش مثل بیمه بدنه، امداد جاده‌ای، سوخت رسانی در محل و غیره را در اختیار فروشندگان و خریداران قرار می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز