واردات آیفون آزاد شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، اگر ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل لغو شود، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش بینی شده است.

به گزارش کاماپرس، مصوبه جلسه ۲۶ فروردین سال جاری هیئت وزیران در خصوص تعیین اصلاحات تعرفه‌ای (۳۷۲) شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات است.

در این تصویب‌نامه که توسط معاون اول رییس جمهور در تاریخ اول خردادماه ابلاغ شده است تعرفه‌های واردات گوشی‌های تلفن همراه نیز اصلاح شده و سود بازرگانی برای گوشی‌های هوشمند با ارزش‌های مختلف مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس اصلاحات این تصویب نامه در رابطه با تعرفه واردات تلفن همراه در ردیف 225 و 226 سود بازرگانی گوشی‌های هوشمند با ارزش کمتر از ۱۵۰ دلار به میزان ۶ درصد و با ارزش بالاتر از ۶۰۰ دلار به میزان ۲۸ درصد خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

همچنین در ردیف ۲۲۶ آمده که با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش بینی خواهد شد.

واردات آیفون آزاد شد؟-کاماپرس

شایان ذکر است که از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ واردات تلفن همراه آیفون ۱۴ به بالا به شکل مسافری و تجاری به کشور ممنوع اعلام شد. این تصمیم باعث شد آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق گران‌تر شود.  در حال حاضر هم عده‌ای ترجیح می‌دهند با پرداخت پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کرده و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود پیش ببرند.

به نقل از ایسنا، مدتی بعد هم سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت که بعید است تصمیم ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بالا تغییر کند و ورود، به کارگیری و فروش این موبایل ممنوع است.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
رایانه کمک
اوج آرام
آهن رویال
دادپویان
ایده سبز
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز