هک امنیتی گوشی آیفون دیپلمات های روسیه توسط اپل

لست سکند

روسیه اپل و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را متهم به جاسوسی از آیفون دیپلمات‌های این کشور کرده است. سرویس امنیت فدرال روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هزاران دستگاه اپل متعلق به دیپلمات‌های روسی به یک بدافزار ناشناخته آلوده شده اند. شرکت معروف آنتی ویروس کسپرسکی نیز حمله دیگری را به دستگاه‌های آی او اس این افراد گزارش کرد.

به گزارش کاماپرس، یکی از سخنگویان این شرکت اظهار داشت:”به دلیل عدم گزارش جزئیات فنی، این شرکت امنیتی نمی تواند تمام یافته‌های سرویس امنیت فدرال را تأیید کند.”

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل کسپرسکی نیز افزود:”این حمله بسیار پیچیده و حرفه‌ای بوده و آیفون‌های کارمندان و مدیران ارشد و میانی را تحت تاثیر قرار داده است.”

این بدافزار حتی دستگاه‌های خارج از روسیه که از سیم‌کارت‌های نمایندگی‌ دیپلماتیک و سفارت‌ روسیه استفاده می‌کنند، هدف قرار داده است.

راز آسمان پایتخت

یکی از سخنگویان اپل گفت که این شرکت هرگز با هیچ دولتی همکاری نکرده و نخواهد کرد، با این حال وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت:”ایالات متحده خود را بالاتر از قانون قرار داده، چرا که هیچ دولتی حق سوءاستفاده از فناوری‌های خود را ندارد.”

در ماه مارس سال جاری معاون اول رییس‌جمهور، سرگئی کرینکو، خواستار حذف آیفون توسط مقامات روسی شده بود. روند این حمله تا سال ۲۰۱۹ قابل ردیابی است و آی او اس ۱۵.۷ بیشترین تعداد حمله را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز