هند غول فولادسازی جهان را به زیر می‌کشد؟

فولاد هند

مدیرعامل بزرگترین فولادسازی هند اعلام کرد این کشور در حال توسعه ظرفیت هایی است که هند را تبدیل به بزرگترین فولادساز جهان خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، براساس اعلام و.آر. شارما مدیرعامل Jindal Steel and Power که به اختصار به آن JSPL می گویند، هند در سال های آینده با پشت سر گذاشتن چین، به دلیل توسعه ظرفیت ها، تقاضای جهانی فولاد و محدودیت های صادراتی چین به بزرگترین صادرکننده فولاد جهان تبدیل خواهد شد.

شارما در مصاحبه اختصاصی با کالانیش گفت: هند در حال توسعه ظرفیت عظیمی است که انتظار می رود در چهار تا پنج سال دیگر راه اندازی شوند.

از سوی دیگر چین برای پاسخگویی به تقاضای داخلی خود صادرات را کاهش می دهد و این امر فضایی روشن برای هند جهت تبدیل شدن به صادرکننده برتر جهانی فولاد ایجاد می کند.

تمام دنیا بر روی بسته محرک مالی برای توسعه زیرساخت ها کار می کند که در نهایت تقاضای زیادی برای فولاد در سال های آینده ایجاد خواهد کرد.

آریاک سفر

شارما توضیح داد که هند نباید کشورهای ASEAN را به عنوان رقیب خود ببیند. چین، فیلیپن، مالزی و تایلند هیچ یک چیزی صادر نمی کنند. اگرچه استثنائاتی نیز می تواند وجود داشته باشد اما هند می تواند فولاد مورد نیاز این کشورها را تأمین کند. همه این کشورها تقاضای داخلی خود را دارند و ما در آینده شاهد صادرات آنها نخواهیم بود.

شرکت JSPL چشم به توسعه ظرفیت واحد فولادی مستقر در Odisha و راه اندازی پروژه جدید در Andhra Pradesh دارد. این مقام مسئول می گوید ما در حال وارد شدن به بخش نورد گرم با ظرفیت فولادسازی و نورد 3 میلیون تن در سال در واحد مستقر در اودیشا هستیم. این توسعه ظرفیت، بخشی از یک پروژه توسعه نیافته (greenfield) و بخشی از یک پروژه توسعه یافته (brownfield) خواهد بود.

شارما توضیح داده که این شرکت 21 هزار کرور روپیه معادل 2.82 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند و این پروژه احتمالاً در مارس 2023 به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: پروژه Andhra Pradesh در شهر بندری Krishnapatnam نصب و راه اندازی می شود. این شرکت بسیار مایل است که واحد مذکور را در نزدیکی این بندر برای سهولت در واردات مواد اولیه و مواد معدنی نصب کند. این پروژه دارای ظرفیت تولید 3 میلیون تنی فولاد است و احتمالاً تا سال مالی 2026 به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز