همکاری منصور ضابطیان و علی بابا در مسابقه سفرنامه نویسی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت علی بابا مسابقه‌ای با نام «هزار و یک سفر» برای سفرنامه نویسان و خاطره نویسان تدارک دیده است. این مسابقه خاطره و سفرنامه نویسی از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی و یکم تیرماه ادامه دارد. داور این مسابقه منصور ضابطیان، مجری، روزنامه نگار و تهیه کننده، است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حوزه فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که مایل به شرکت در مسابقه هزار و یک سفر علی بابا هستند باید یک خاطره یا سفرنامه 500 کلمه‌ای نوشته و به این مجموعه ارسال کنند. هر شرکت کننده می‌تواند با هر تعداد اثر در دو بخش مسابقه حاضر شود. در صورتی که فردی تمایل به سفرنامه نویسی دارد، باید به بیان دقیق تمام همه اتفاقات در طول مسافرت بپردازد و صرفا از جاهای دیدنی تعریف نکند. جوایز بخش سفرنامه نویسی برای نفر اول 30 میلیون تومان، نفر دوم 20 میلیون تومان و نفر سوم 15 میلیون تومان است. نفرات چهارم تا هفتم این بخش مسابقه هم 6 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. ضمنا هر بخش مسابقه توسط مردم هم داوری می‌شود که جایزه برگزیده این بخش 25 میلیون تومان است.

سفرنامه نویسی و جوایز علی بابا

بعضی از افراد علاقه به خاطره نویسی دارند و می‌خواهند با این هنر خود در مسابقه هزار و یک سفر علی بابا شرکت کنند. این افراد می‌توانند بخش مشخصی از سفر خود را که در آن اتفاق ویژه‌ای را تجربه کرده‌اند، به نگارش درآورند. در واقع باید یک اتفاق خاص در جریان مسافرت خود را بزرگ نمایی کنند. نفر اول بخش خاطره نویسی 25 میلیون تومان، نفر دوم، 15 میلیون تومان و نفر سوم، 10 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. جوایز نفر چهارم تا هفتم، 4 میلیون تومان است. به اثر منتخب مردمی این بخش هم 20 میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است که تمامی آثار منتخب داوری و مردمی در سالنامه سفر علی بابا منتشر خواهند شد. آثار ارسالی به این جشنواره نباید کپی از مطالب دیگران بوده یا قبلا از کانال‌های دیگری منتشر شده باشد. در صوری که متن ارسالی به علی بابا با شئونات اخلاقی و احترام به فرهنگ و قومیت‌های مختلف مغایرت داشته باشد از جریان مسابقه حذف خواهد شد. افرادی که اسامی آن‌ها به عنوان برندگان نهایی اعلام می‌شود برای دریافت جوایز خود باید اسکن کارت ملی خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

افرادی که درباره این مسابقه سوال بیشتری دارند یا باید به آدرس ایمیل درج شده در وبسایت علی بابا پیام دهند یا با دبیر اجرایی مسابقه تماس بگیرند.

بیشتر از منصور ضابطیان و فعالیت‌هایش

منصور علی ضابطیان متولد هفتم آذرماه سال 1349 در تهران است. ضابطیان در حوزه رسانه و روزنامه نگاری و از کارگردانان، نویسندگان و مجریان کشور فعالیت داشته و دارد. وی تحصیلات سینمایی دارد و قبل از ورود به رسانه ملی، دوره‌های آموزشی گویندگی و اجرا را هم در دانشکده خبر سپری کرده است. وی کار حرفه‌ای را با روزنامه نگاری شروع کرد و با نشریه‌های حیات نو، چلچراغ، گزارش فیلم و کلک همکاری داشت.

سال 1378 آغاز کار ضابطیان در تلویزیون بود. کارهای شناخته شده او در رسانه ملی، مردم ایران سلام، صدبرگ، نقره، فرش واژه، جغرافیای فریاد و رادیو هفت هستند. ضابطیان در طی سال‌های فعالیت خود دو مرتبه جایزه قلم بلورین بهترین گزارش و یک بار جایزه قلم بلورین بهترین گفت و گو را در جشنواره مطبوعات به دست آورد.

تاکنون از منصور ضابطیان کتاب‌های: برگ اضافی، از اون روزا که عکسا، موآ، بی‌زمستان، سباستین، چای نعنا، سه رنگ، سفرنامه‌های مارک و پلو و مارک و دو پلو منتشر شده است. تمامی کتاب‌های ضابطیان در نشر مثلث به چاپ رسیده‌اند غیر از کتاب «از اون روزا که عکسا» که چاپش بر عهده نشر مون بوده است. در حال حاضر ضابطیان با علی بابا در خصوص برگزاری مسابقه خاطره و سفرنامه نویسی هزار و یک سفر همکاری دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات مثلثعلی بابامنصور ضابطیان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز