همه چیز درباره خرید خودرو دست دوم

خودرو در همه کشورها به عنوان یک کالای مصرفی بادوام معرفی می‌شود. اما در ایران بعد از افزایش حجم نقدینگی و تورم، به خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای توجه شد. در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو زیاد است و هر روز نیز قیمت انواع مدل‌های آن افزایش پیدا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خیلی از خریداران کنونی بازار با هدف حفظ ارزش پول خود خودرو خریداری می‌کنند. به همین خاطر به نکات اساسی هنگام معامله اتومبیل‌ها توجه ندارند و صرفا خرید خودرو برای آن‌ها مهم است. اما عدم توجه به نکات و مراحل ضروری خریدن خودرو و نداشتن آگاهی درباره آن، احتمالا تبعات زیادی خواهد داشت و خریداران را به دردسر خواهد انداخت. به همین دلیل در این گزارش سعی شده تا مهم‌ترین موارد خرید خودرو به خریداران یادآوری شود.

اولین گام؛ کارشناسی خودرو

اولین مرحله مورد توجه برای خودرو، کارشناسی آن است. گاهی فروشندگان ادعا می‌کنند که اتومبیل‌های آن‌ها نقصی ندارد و در بهترین حالت خود است. بعضی به گفته فروشندگان و اصطلاحا بازار گرمی آن‌ها اکتفا کرده و از کارشناسی خودرو پرداخت هزینه برای این کار خودداری می‌کند!

اما با گذشت زمان و استفاده از اتومبیل و در نهایت مشخص شدن نواقص بزرگ و کوچک آن، مجبور به پرداخت هزینه چند برابری هستند. کارشناسان خبره خودرو به خریداران توصیه می‌کنند تا حتی به کارشناسی انجام شده خودرو توسط فروشنده اکتفا نکنند و در حضور فروشنده، اتومبیل را به یک مرکز کارشناسی معتبر و شناخته شده بسپارند تا ضرر نکنند.

آریاک سفر

دومین گام؛ تنظیم قولنامه

در صورتی که نتایج کارشناسی خودرو مناسب باشد و نقص خاصی وجود نداشته باشد، نوبت به انجام مراحل اداری برای انتقال سند اتومبیل می‌رسد. خریداران بدون تنظیم قولنامه و با همان برگ سبز خودرو امکان طی کردن فرآیند اداری را دارند. در صورتی که به هر دلیلی نیاز به تنظیم قولنامه باشد، بهتر است این اتفاق در مراکز رسمی بیفتاد. در قولنامه مشخصات کامل خودرو، اطلاعات هویتی طرفین معامله، قیمت تمام شده و شیوه پرداخت، مبلغ بیعانه، زمان و مکان تحویل اتومبیل، نوع بیمه و مدت زمان باقی مانده از آن، مشخص کردن تکلیف بدهی‌ها و خلافی خودرو، مالیات و شرایط فسخ و مبلغ خسارت درج می‌شود.

سومین گام؛ مراجعه به تعویض پلاک

بعد از مورد قولنامه، نوبت به تعویض پلاک خودرو می‌رسد. معمولا در مراکز تعویض تمامی کارها انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفترخانه و … نیست. خریدار و فروشنده باید در مراکز تعویض پلاک حضور داشته باشند. تمامی هزینه‌های تعویض پلاک با فروشنده بوده و باید در حضور وی یا نماینده او فک پلاک صورت بگیرد. بعد از اتمام فرآیند تعویض پلاک، برگ سبز جدیدی به خریدار داده خواهد شد که حکم سند را دارد. با اتمام این فرآیند، بهتر است خریدار و فروشنده در اولین فرصت به یک دفترخانه مراجعه کرده تا مراحل ثبت سند انجام شود.

لازم به ذکر است که هزینه مربوط به انجام مراحل خرید خودرو در هر سال متغیر بوده و با توجه به نرخ تعیین شده این هزینه‌ها دریافت می‌شوند. معمولا در مراجعه به مراکز تعویض پلاک و دفتر اسناد، فهرستی از تمامی خدمات همراه با قیمت به مشتریان ارائه خواهد شد.

گام به گام خرید خودرو با همراه مکانیک

در صورتی که مایل به خرید خودرو هستید و زمان زیادی هم برای این موضوع ندارید، مراجعه به وبسایت مطمئن همراه مکانیک کمک کننده است. فروشگاه آنلاین این مجموعه، تمامی خودروهای نو و دست دوم را دارد و افراد متناسب با بودجه خود، امکان خرید هر اتومبیلی را خواهند داشت.

این روزها با توجه به رشد روز افزون قیمت، امکان خرید نقدی برای خیلی از مشتریان واقعی فراهم نیست. اما با فروش قسطی امکان خرید خیلی از اتومبیل‌ها فراهم می‌شود. همراه مکانیک این گزینه را برای خریداران حقیقی فراهم کرده است. متقاضیان خرید اقساطی کافی است به وبسایت همراه مکانیک مراجعه کرده و با مراجعه به نمایشگاه آنلاین مبلغ اقساطی هر خودرو را نیز مشاهده کنند.

در صورتی که قصد خرید خودرو از این مجموعه را ندارید و قبلا مدل خودرو را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برای کارشناسی آن از همراه مکانیک کمک بگیرید. کارشناسان خبره این مجموعه با کارشناسی دقیق اتومبیل همراه خریداران خواهند بود. همچنین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره معامله خودرو هستید، وبلاگ همراه مکانیک با اطلاعات به روز و مهم به شما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز