همه آنچه می‌خواهید درباره خرید تور کربلا بدانید

کربلا-کاماپرس

سفر به کربلا مقصدی محبوب برای تمامی شیعان به‌خصوص ایرانیان است که برخی به سبب قیمت‌ها و شرایط ایجاد شده، در آرزوی این سفر زیارتی هستند. در حالی‌که تور کربلا به صورت زمینی و هوایی فرصتی فراهم کرده تا متقاضیان سفر به عتبات و عالیات بتوانند سفری متناسب با شرایط خود داشته باشند و از این لذت محروم نشوند.

به گزارش کاماپرس به نقل از یلداسیر، مرقد امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در کربلا بسیاری افراد را سالیانه و در تمامی ایام از اقصی نقاط دنیا به این شهر می‌کشاند. سفر با تور کربلا سبب می‌شود تا علاوه بر زیارت مرقد این دو بزرگوار بتوان از مقام امام زمان، نهرالقمه، کف‌العباس، تل زینبیه، دو طفلان مسلم و سایر مکان‌های زیارتی واقع در کربلا بازدید و زیارت کرد.

نجف، دیگر قطب گردشگری مذهبی جهان، به‌ویژه برای شیعیان است که مسافران تور کربلا ابتدا در این شهر اقامت خواهند داشت. زائران عتبات و عالیات در شهر نجف از زیارت حرم حضرت علی(ع) بهره‌مند خواهند شد و سپس به مسجد کوفه، مسجد سهله و در صورت توافق زائران و مدیر کاروان به زیارت وادی‌السلام، قبر حضرت هود، قبر حضرت صالح و دیگر مکان‌های زیارتی و سیاحتی نجف می‌روند.

کاظمین در بغداد واقع شده و مکانی مقدس برای شیعان است که مسافران تور کربلا اعزام شده زیر نظر سازمان حج، در کاظمین نیز اقامت خواهند داشت و زائران می‌توانند از زیارت امام موسی کاظم(ع) و امام جواد (ع) بهره‌مند شوند.

وجود دو مرقد امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا سبب شده تا این شهر در میان مسلمانان از شهرت بالایی برخوردار باشد که تور کربلا زیارت این دو مرقد مطهر را برای مسافران مهیا خواهد کرد و همچنین زائران می‌توانند مرقد نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) را نیز زیارت کنند.

آریاک سفر

مزایای سفر با تور کربلا

برای سفر به کربلا سه روش سفر با تور، سفر به صورت فردی و در ایام اربعین هم، سفر به صورت پیاده‌روی وجود دارد که بسیاری از افراد سفر عتبات و عالیات را به صورت تور ترجیح می‌دهند. یکی از راحت‌ترین راه‌های این سفر رزرو تور کربلا است؛ زیرا قبل از رسیدن به مقصد، تمامی هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود و مسافران در ابتدا برای رزرو بلیت یا پس از رسیدن به مقصد برای رزرو مکان، دغدغه‌ای نخواهند داشت. دیگر مزایای سفر با تور کربلا این است که در تمامی طول سفر؛ راهنمای تور کربلا همراه با کاروان خواهد بود و همین امر سبب بروز حوادث ناگوار یا در خطر افتادن امنیت زائران نخواهد شد.

همچنین مسافران تور کربلا از مزایای متنوعی مانند: بیمه مسافرتی، وعده‌های غذایی و ترانسفر فرودگاهی بهره‌مند خواهند شد. در تمامی طول مسیر سفر به کربلا نیز مداحی کاروان را همراهی می‌کند. علاوه بر صدور ویزا برای زائران کربلا، گشت شهری و زیارت مرقدهای متبرک مختلف در صورت امنیت کامل برای مسافران، از دیگر مزایای سفر با تور کربلا محسوب می‌شود.

یلدا سیر-کاماپرس

مساجد مختلف در کربلا جهت عبادت و سیاحت

در شهر کربلا بیش از صد مسجد وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان مسجد راس‌الحسین(ع)، مسجد عمران‌بن شاهین، مسجد شهید ثانی، سردار حسن خان، مسجد خیمه‌گاه و… را نام برد که زائران می‌توانند جهت عبادت یا بازدید به آن‌ها مراجعه کنند.

مزه غذاهای متبرک کربلا

مردمان هر شهر و کشوری برای خود غذاهای خاصی دارند که شاید به ذائقه برخی خوش نیاید و بعضی‌ها حسابی از تجربه طعم‌های جدید لذت ببرند. کربلا هم از این قاعده مستثنی نیست؛ از معروف‌ترین غذاهای سنتی کربلا می‌توان به بامیه، البریانی، دولما، کباب، فاضولیا و حققا اشاره کرد. البته این شهر یک شیرینی مشهور به نام دهینه نیز دارد که با شیره خرما تهیه می‌شود و هنگام سفر به کربلا می‌توان برای یکبار هم شده، این طعم‌ها را چشید.

مسافران تور کربلا چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

در هنگام سفر با تور کربلا بهتر است هدایت و هماهنگی کاروان را به دست مدیر سپرد و در صورت بروز هر مشکل یا ایجاد سوال، می‌توان او را در جریان گذاشت.

ورود به کربلا و نجف برای زیارت باید به صورت قانونی انجام شود؛ در غیر این‌صورت تبعاتی برای زائران خواهد داشت. مراقب از گذرنامه و اسناد هویتی نیز، یکی دیگر از مواردی است که هنگام سفر به کربلا نباید فراموش کرد.

کربلا-کاماپرس

زائران در صورت بازرسی‌های امنیتی نیروی نظامی عراق باید همکاری لازم را داشته و از مشاجره یا برخورد کلامی غیر معمول بپرهیزند. در ضمن، عکاسی و فیلمبرداری از برخی اماکن ممنوع است و این قوانین باید رعایت شود تا مسافران دچار مشکل نشوند.

نکته مهم و ضروری آن است که تور کربلا را باید از آژانسی معتبر خریداری کرد که یلدا سیر این اطمینان را در آستانه ششمین سال فعالیت خود به زائران می‌دهد. این مجموعه شرایطی را فراهم کرده تا مسافران بتوانند بنا به خواسته خود تور کربلا را به صورت زمینی یا هوایی خریداری، و محل اقامت خود را در مقصد انتخاب کنند.

برای رزور تورهای کربلا و زیارتی به وب سایت یلداسیر yaldaseir.com مراجعه کرده و یا با شماره 02188830035 تماس بگیرید .

انتهای پیام

مرتبط با : یلدا سیر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز