همه آنچه باید درباره هاکوپیان بدانید

شرکت هاکوپیان
لست سکند

حدودا ۱۰۰ سال از تولد صنعت پوشاک آماده می‌گذرد و در این سال‌ها، شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان وارد این حوزه شده‌اند. در ایران نیز شرکت‌های متعددی وارد صنعت تولید پوشاک آماده شده‌اند که یکی از آنها «هاکوپیان» است.
البته هاکوپیان، نه تنها برای فعالان صنعت پوشاک و مد بلکه برای اکثر مردم، همواره نامی آشنا در حوزه پوشاک بوده است.

کاماپرس در ادامه با انتشار اطلاعاتی کارآمد، شرکت هاکوپیان را برای فعالان صنعت پوشاک و علاقمندان به این حوزه بیشتر و بهتر معرفی می‌کند؛
۱. سومبات هاکوپیان، بنیان‌گذار برند هاکوپیان، از ایرانیان ارمنی‌تبار است که در سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد. او فارغ التحصیل آکادمی مولر آلمان است و اکنون استاد رشته طراحی در دانشکده هنر است.
۲. در بهار سال ۱۳۴۹ شرکت هاکوپیان با سرمایه اندک پایه‌گذاری شد و بیش از این که یک شرکت بزرگ طراحی لباس باشد، یک کارگاه کوچک بود اما در کمتر از سه سال به شهرت رسید.
۳. از آنجایی که سومبات هاکوپیان قبلا یک روزنامه‌نگار حوزه طراحی بود، با انتشار اولین ژورنال مد ایران، تاریخچه صنعت نساجی ایران را به جهانیان معرفی کرد و در ادامه در سال 1354 با برگزاری نمایش مد و گزارش رویترز از آن، شهرت هاکوپیان جهانی شد.
۴. پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ هاکوپیان هم دستخوش تغییراتی شد که در کل کشور رخ می‌داد.
۵. با شروع جنگ تحمیلی که اکثر کارخانه‌های طراحی و تولید لباس تعطیل شدند، هاکوپیان با توجه به تجربه کشورهای اروپایی بعد از جنگ‌های جهانی، برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها همکاری‌های زیادی انجام داد و همچنان به پیشرفت ادامه داد.
۶. طی این مسیر باعث شد در سال ۱۳۸۱ هاکوپیان آخرین تکنولوژی هزاره سوم در طراحی و دوخت را به ایران بیاورد و برای اولین بار این پروژه کمتر از دو ماه به بهره‌برداری برسد.
۷. برند هاکوپیان مدعی است برای جلب رضایت مشتریان و حمایت از محیط زیست، لباس‌های خود را از الیاف طبیعی تولید می‌کند.
۸. مشتری مداری یکی از ارکان مهم این شرکت طراحی لباس است و این را می‌توان از شرایط فروش و کاتالوگ‌ها و هدایا و بن‌های خرید دریافت.
۹. هاکوپیان امکان سفارشی‌دوزی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. همچنین سیستم مدیریت كیفیت این شرکت با شعار زیبایی، وقار و کیفیت، براساس استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ایزو ۹۰۰۱ طراحی و پیاده‌سازی شده است.
۱۰. برند هاکوپیان به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز واقف است؛ وی در این راستا تاکنون کتاب‌های زیادی در حوزه طراحی پوشاک تدوین و به چاپ رسانده است و مدارس مریم مقدس یک و دو را در شهرهای بم و بومهن تاسیس کرده است.
۱۱. این شرکت در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تولید و دوخت لباس‌های رسمی تیم ملی کشور را به عهده گرفت؛ این لباس‌ها کاملا دست‌دوز بودند.
۱۲. هاکوپیان با ۷ فروشگاه در تهران و ۱۵ فروشگاه فعال در سراسر کشور، اکنون بیش از ۴۰۰ هزار مشترک و بیش از ۷۰۰ نفر پرسنل دارد.
۱۳. این شرکت دارای نشان شوالیه نوآوری اروپاست و علاوه بر جایزه واحد نمونه تولید ملی در سال ۱۳۸۴ تا کنون ۳۰ جایزه بین‌المللی و دو جایزه ملی دریافت کرده است.

راز آسمان پایتخت
مرتبط با : هاکوپیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز