بیمه مسئولیت پروژه‌ های ساختمانی چه خسارت هایی را پوشش می دهد؟

پروژه‌های ساختمانی جزو پروژه‌های پرخطر محسوب می‌شوند. ریزش ساختمان، گودبرداری اشتباه، پرت شدن از بلندی، افتادن اشیای سنگین و بسیاری دیگر از خطرات بالقوه می‌تواند یک پروژه‌ را با خسارات میلیاردی و حتی توقف مواجه کند. پیمانکاران ساختمان باید بدانند که بیشتر این خسارات با تهیه بیمه مسئولیت از شرکت‌های بیمه قابل جبران است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نقش بیمه مسئولیت در پروژه‌های ساختمانی و ارائه نکاتی برای خرید آن پرداخته است.

از نوع و پوشش‌های بیمه مسئولیت مطمئن شوید

بیمه مسئولیت پروژه‌های ساختمانی می‌تواند شامل چندین بیمه نامه و پوشش‌های بسیار متفاوتی باشد. به همین دلیل بهتر است که با انواع آن آشنایی داشته و سعی کنید تا کامل‌ترین پوشش‌ها را خریداری کنید. برای نمونه از بین انواع بیمه مسئولیت پروژه‌های ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیمه مسئولیت عمومی: این نوع از بیمه نامه مسئولیت شامل تمام خساراتی بوده که به اشخاص ثالث وارد می‌شود. این خسارات می‌تواند خسارت‌های احتمالی در پروژه و یا هر خسارت خاص دیگری باشد که ممکن است مدنظر شما قرار گیرد. اشخاص ثالث نیز شامل تمام عابرین، همسایه‌ها و هر فرد غیرمسئول می‌شود.

بیمه نامه مسئولیت عملیات عمرانی: بیمه مسئولیت عملیات عمرانی می‌تواند شامل تمام یا بخشی از عملیات ساخت و ساز مانند تخریب، گودبرداری، پی کنی، نصب اسکلت فلزی و سایر بخش‌های پروژه‌ شود. در این بیمه نامه مسئول پروژه و پیمانکار مسئولیت خود در هر نوع خسارت وارده به عوامل و اشخاص ثالث را به شرکت بیمه منتقل می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان: همانطور که از نام این بیمه نامه نیز مشخص است، به کمک آن مسئولیت خسارات به کارکنان یک پروژه‌ عمرانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. منظور از خسارت، پوشش هزینه‌های پزشکی، نقص عضو، فوت و غرامت از کار افتادگی است. این بیمه نامه را نیز می‌توان به صورت کامل و یا جزئی‌تر برای کارگران ساختمانی، کارگران عمرانی و کارگران بخش اداری به صورت مستقل تهیه کرد.

بیمه نامه مسئولیت قراردادی: هدف از این بیمه مسئولیت تحت پوشش قرار دادن هر گونه خسارت ناشی از اجرای نادرست قراردادهای عمرانی است. این بیمه نامه می‌تواند برای هر یک از قراردادهای عمرانی به صورت جداگانه تهیه شود.

بیمه مسئولیت با نام یا بی نام؟

تهیه بیمه مسئولیت با نام یا بدون نام می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. در بیمه مسئولیت با نام شما لیست دقیق کارکنان خود را مشخص کرده و بر اساس آن لیست حق بیمه را پرداخت می‌کنید. اگر فردی خارج از لیست آسیب ببیند، در این صورت بیمه موظف به پرداخت خسارت به آن شخص نیست. در عوض هزینه خرید بیمه مسئولیت با نام به مراتب پایین‌تر از نوع بدون نام آن است.

در بیمه نامه مسئولیت بدون نام شما تعداد کارکنان را مشخص می‌کنید و بیمه بر اساس تعداد مشخص شده خسارت پرداخت می‌کند. هزینه خرید این بیمه نامه بالاتر است اما برای پروژه‌هایی که از کارگران روزمزد و متفاوت در هر روز استفاده می‌کنند، مناسب‌تر است.

شما می‌توانید بیمه نامه خود را به صورت ترکیبی هم خریداری کنید. به این صورت که بخشی از افراد شاغل در پروژ‌ه را با نام معرفی کرده و تعدادی نیز مسئولیت بدون نام به آن اضافه می‌کنید. این نوع از بیمه نامه پوشش کاملتر و هزینه متوسطی نسبت به دو نوع قبلی خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : ازکیبیمه بازاربیمه دات کام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز