همایون شجریان در دبی از ایران خواند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان، دوازدهم اردیبهشت ماه 1401 در سالن ورد ترید سنتر دبی روی صحنه رفت. نکته مهم اجرای این گروه، خواندن قطعه‌ای به نام «دیار عاشقی‌هایم» بود که برای ایران خوانده شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و هنر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قطعه دیار عاشقی‌هایم که توسط شجریان در دبی اجرا شده، سروده بهمن محمدزاده و مرحوم اسحاق انور بود. شجریان قبل از خواندن این قطعه، نام ایران را به زبان آورد و شور و هیجان زیادی را در سالن ایجاد کرد. طی چند وقت گذشته، بیشتر خوانندگان شناخته شده ایرانی مقیم داخل و خارج کشور زیر ذره بین اکثر موسیقی دوستان و مردم ایران قرار دارند. زیرا برخی از خوانندگان از خواندن درباره ایران و خلیج فارس در کشور امارات امتناع کرده یا می‌کنند. اما شجریان در کنسرت دبی خود یکی از قطعات را برای ایران خواند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نگاهی گذرا به زندگی همایون شجریان

همایون شجریان خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی و تلفیقی و پسر محمدرضا شجریان، یکی از اساتید بزرگ آواز کشور است. وی در سی و یکم اردیبهشت ماه 1354 به دنیا آمد. از جمله اساتید شجریان برای یادگیری موسیقی حرفه‌ای می‌توان به جمشید محبی و اردشیر کامکار اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

وی از سال 1370 پدرش را در کنسرت‌های مختلفی در کشورهای گوناگون آمریکایی، اروپایی و ایرانی همراهی کرد. همایون از سال 1378 برای همخوانی با پدرش در صحنه کنسرت‌های مختلف حضور داشت. شجریان تاکنون چندین آلبوم را به بازار موسیقی عرضه کرده است که برخی از آن‌ها نامزد دریافت چند جایزه مهم جهانی شدند. «بی تو به سر نمی‌شود» و «فریاد» از جمله این آثار هستند.

اولین آلبوم شجریان که به تنهایی در آن خوانندگی کرد، «نسیم وصل» نام دارد. آهنگساز این آلبوم محمدجواد ضرابیان بود. آلبوم مذکور در سال 1382 منتشر شد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز