هشدار به علاقمندان سرمایه گذاری در ترکیه

تور لحظه آخری-کاماپرس

ایرانیانی که به دنبال سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف ترکیه هستند باید ریسک‌های این کار را نیز در نظر داشته باشند. در واقع تصمیمات سریع مقامات دولتی این کشور درباره حذف ارزش پول ملی آن، ممکن است به ضرر سرمایه گذاران خارجی تمام شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخیرا لیر ترکیه دچار نوسانات زیادی شد که برخی همین موضوع را به تنش‌های خود ساخته دولت این کشور نسبت می‌دهند. یکی از این تنش‌ها اخراج 10 سفیر اروپایی و آمریکایی بود. ضمن اینکه علاقه دولت ترکیه به کنترل قیمت صنایع غذایی و مشاغل مرتبط با گردشگری هم در این موضوع نقش دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تاکنون دولت این کشور تصمیمات مختلفی را برای حفظ ارزش پول رسمی این کشور به کار بسته است. اما در این میان اگر ایرانیانی که به قصد سرمایه گذاری مثل خرید ملک به این کشور رفته باشند، در زمینه فروش ملک و تبدیل پول به دلار قاعدتا دچار مشکل خواهند شد. به نقل از خبر آنلاین، نیما میرزایی، تحلیلگر و مدرس بازارهای مالی، اعلام کرده که احتمالا وضعیت لیر در ماه‌های آینده بهبود پیدا خواهد کرد. با این حال تنش‌های مختلف روابط سیاسی بین ترکیه و آمریکا و چالش‌های داخلی اقتصاد این کشور موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری می‌شود.

سیاست پیشنهادی اردوغان برای افزایش ارزش لیر

ایرانیانی که سرمایه خود را به این کشور منتقل کرده‌اند& باید مراقب باشند تا اتفاقات مشابه دهه هشتاد مربوط به سرمایه گذاری امارات برایشان ئیش نیاید. البته این ماجرا یک تفاوت عمده با قضیه دهه هشتاد دارد و آن هم مربوط به مشکلات داخلی دولت ترکیه است.

میرزایی به این نکته هم اشاره کرده که سیستم انقباضی پیشنهادی اردوغان، مکانیزم مشابه بیمه ارزی یا سپرده‌های تضمین شده ارزی دارد تا با این سیاست ضمن جذب نقدینگی‌های سرگردان تقاضای سفته بازانه را روی لیر کنترل کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز