هزینه شب یلدا سال 1401 در مقایسه با سال گذشته

لست سکند

هزینه شب یلدا هر سال گران‌تر از سال گذشته می‌شود و امسال با افزایش قیمت کالاها به خصوص آجیل و شیرینی یلدای گرانی در پیش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اعتمادآنلاین، سال گذشته افراد می‌توانستند با 600 هزارتومان یک شب‌نشینی یلدا برگزار کنند اما گذشت یکسال و افزایش قیمت کالاها، هزینه مهمانی شب یلدا به غیر از شام را به یک تا دو میلیون تومان رسانده است.

در ادامه قیمت خوراکی‌های شب یلدا مناسب یک خانواده چهارنفره به میزان یک الی دو کیلو بر اساس متوسط نرخ‌ها بررسی شده است.

مقایسه میزان گرانی خوراکی‌های شب یلدا نسبت به یکسال پیش

گران‌ترین کالای خوراکی در شب یلدای امسال آجیل است که با افزایش 140 درصدی نسبت به سال گذشته به 350 تا 500 هزارتومان رسیده است. البته برخی تنقلات را به صورت جدا نیز خریداری می‌کنند که در این حالت پسته 510 هزارتومان، بادام حدود 450 هزارتومان و تخمه حدود 150 هزارتومان قیمت دارد که این نشانگر افزایش قیمت 50 تا 60 درصدی این کالاها نسبت به سال 1400 است.

راز آسمان پایتخت

شیرینی نیز امسال بسیا گران شده و با افزایش 128 درصدی همراه بوده و به 120 تا 160 هزارتومان رسیده است.

انار و هندوانه از واجبات شب یلدا به شمار می‌رود که انار با افزایش 75 درصدی به 20تا 35 هزارتومان و هندوانه با افزایش 20 درصدی 5 تا 9 هزارتومان قیمت دارد.

البته قیمت میوه‌های دیگر نیز با افزایش همراه بوده تا جایی که خیار با افزایش 50 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته 15 هزارتومان شده، پرتقال با افزایش 15 درصدی به قیمت 6 تا 15 هزارتومان رسیده و سیب 15 تا 25 هزارتومان قیمت دارد که نشانگر افزایش 10 درصد قیمتی این میوه نسبت به سال گذشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هزینه شب یلدا سال 1401 در مقایسه با سال گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز