هزینه دریافت تسهیلات 400 میلیون تومانی مسکن چقدر است؟

قیمت هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به 145 هزارتومان رسید. به طوری که هر زوج تهرانی برای دریافت تسهیلات 400 میلیون تومانی، باید 58 میلیون تومان هزینه کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به افزایش قیمت هر برگ اوراق مسکن به 145 هزار تومان، در آذرماه سال جاری، برای جلوگیری از افزایش قیمت اوراق مسکن، مسئولین بانک مسکن به اعمال تخفیف 50 درصدی بر روی اوراق، در قالب طرح 83 اقدام کردند. در حالی که زمان پایان این طرح، تا پایان دی ماه اعلام شده بود، برای بهمن و سپس تا پایان اسفند تمدید شد.

آخرین اخبار از بازار مسکن:

برای دریافت این تسهیلات، متقاضیان باید تا 28 اسفند، درخواست و کارمزد علی‌الحساب ارزیابی را به دفتر شعبه ثبت تحویل داده و تا پایان اردیبهشت سال جدید، قرارداد مرتبط با خرید مسکنی که تسهیلات به آن تعلق می‎گیرد را در دفتر اسناد رسمی ثبت کنند.

آریاک سفر

خرید وام مسکن چقدر هزینه دارد؟

با احتساب افزایش هر برگ اوراق مسکن به 145 هزارتومان، هر زوج تهرانی برای دریافت 400 میلیون تومان تسهیلات وام مسکن باید 400 برگ اوراق به ارزش کلی 58 میلیون تومان تهیه کند. ضمن این‌که 12 میلیون تومان نیز برای تامین هزینه 80 برگ اوراق برای 80 میلیون وام جعاله باید پرداخت شود.

بانک مسکن، در نیمه هر ماه، اوراق تسهیلات مسکن را برای دارندگان حساب سپرده ممتاز در نظر می‌گیرد و نماد معاملاتی آن در اول ماه بعد در فرابورس معامله می‌شود. این اوراق بر مبنای تاریخی که خریداری می‌شوند، تنها در تا مدت تعیین شده قابلیت استفاده دارند.

گفتنی است، نوسان گیری اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن، از شنبه این هفته، از سوی معاون نظارت بازار فرابورس ایران ممنوع اعلام شد.

86 هزار فقره از تسهیلات خرید مسکن تا پایان دی ماه پرداخت شد

بانک مسکن، از ابتدای سال 1400 تا پایان دی ماه، 86 هزار و 441 فقره از تسهیلات فروش اقساطی به ارزش حدودی 100 هزار میلیارد ریال را پرداخت کرده است. همچنین حدود 106 هزار و 93 فقره تسهیلات جعاله به ارزش 40 هزار میلیارد نیز تا پایان ده ماه ابتدایی سال جاری پرداخت شده است.

رقم‌های پرداخت شده  از سوی این بانک، در بخش فروش اقساطی-سهم‌الشرکه و مشارکت مدنی نیز به ترتیب، 89 هزار و 344 فقره به ارزش 48 هزار و 713 میلیارد ریال و 80 هزار و 260 فقره به ارزش 141 هزار و 189 میلیارد ریال بوده است.

ضمن این‌که در بخش‌های تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، ودیعه و … هزار و 967 فقره تسهیلات به ارزش 617 میلیارد ریال نیز پرداخت شده است. مجموع ارقام پرداختی بانک مسکن تا پایان دی ماه سال 1400 به 434 هزار و 716 فقره به ارزش 374 هزار و 791 میلیارد ریال است.

تسهیلات 100 هزار میلیارد ریالی مستاجران

با تصویب ستاد ملی کرونا از خرداد گذشته، به مستاجران واجد شرایط معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه و شهرسازی در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی، تا 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا می‌شود.

در حال حاضر تا یازدهم بهمن ماه جاری، 583 هزار و 50 نفر در سامانه مذکور برای دریافت آن تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز