هزینه ارسال خرید اینترنتی 20 درصد گران شد

اخیرا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرده که با توجه به ثبات تعرفه‌های پستی از سال 1398 تاکنون، هزینه تمامی خدمات شامل ارسال عادی و سفارشی مرسولات، 20 درصد افزایش خواهد داشت؛ بنابراین هزینه ارسال خرید اینترنتی هم 20 درصد بیشتر می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روزهای گذشته کسب و کارهای آنلاین و مردم شاهد خبرهایی درباره افزایش دو یا چند برابری تعرفه خدمات پستی بوده‌اند. اما زارع‌پور بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار کرد که به علت ثابت بودن قیمت خدمات، اکنون میزان هزینه آن‌ها به تناسب نوع خدمت بالا می‌رود. به گفته وزیر ارتباطات، خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی برای مردم عادی 20 درصد و برای حقوقی‌ها 50 درصد بیشتر می‌شود. خدمات غیرپایه، پست ویژه و پیشتاز هم 40 درصد افزایش قیمت خواهند داشت. زارع‌پور بیان کرده که در حال حاضر صنعت پستی کشور ضررده است و افزایش هزینه‌ها باعث خواهد شد تا این بخش اندکی به سود تمایل پیدا کند.

هزینه خرید اینترنتی برعهده مشتری است؟

افزایش هزینه‌های ارسال مرسولات اینترنتی همهمه‌ای را بین کسب و کارهای آنلاین و مشتریان آن‌ها به راه انداخته و خیلی از این افراد وعده افزایش بیشتر هزینه ارسال بسته‌های پستی را به مشتریان خود داده‌اند. اما نگاهی به گفته‌های یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات در سال 1399، نشان می‌دهد که تمامی هزینه ارسال بسته‌های پستی برعهده فروشندگان است. در واقع نیازی نیست خریداران هیچ هزینه‌ای بابت ارسال کالا بپردازند. ضمن اینکه در صورت عدم انطباق محصول خریداری شده با کالایی که فرستاده می‌شود، هزینه پستی مرجوع کردن کالا هم برعهده فروشندگان است.

آریاک سفر

البته همان زمان رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی و موسس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، اعلام کرد که چنین قانونی وجود ندارد و سازمان تعزیرات باید نسبت به چنین گفته‌های پاسخگو باشد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز