هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ هم مثل سالهای گذشته پرداخت می‌شود. اما با توجه به افزایش حقوق در سال جدید، مبلغ این هدیه باز هم معادل حقوق پایه وزارت کار محاسبه می‌شود ؟

به گزارش کاماپرس، زوجهای جوانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند از این سازمان هدیه ازدواج دریافت می کنند. مبلغ این هدیه سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی اندازه یک پایه حقوق بود، اما امسال و با توجه به افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰ این هدیه ازدواج کمی بیشتر از سال گذشته است.

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، مبلغ این هدیه برای ازدواج معادل یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه گزار است. یعنی برای محاسبه مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی، باید حقوق دو سال قبل از ازدواج را با کسر بیمه جمع زده و سپس تقسیم بر ۲۴ تعداد ماههای دو سال کرد.

اگر مبلغ هدیه از حداقل حقوق پایه مصوب وزارت کار کمتر باشد، مبلغ حداقل حقوق پایه مبنای پرداخت هدیه ازدواج قرار می گیرد. بر این اساس حداقل مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ معادل حقوق پایه وزارت کار و امور اجتماعی یعنی سه میلیون و 510 هزار تومان است.

دریافت هدیه ازدواج به چه مدارکی نیاز دارد؟

آریاک سفر

-اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقد نامه
-اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه شده و همسر
-تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اینکه برای اولین بار ازدواج کرده است
-دفترچه درمانی بیمه شده

هدیه ازدواج شامل چه کسانی می شود؟

هدیه ازدواج تامین اجتماعی فقط به کسانی تعلق می گیرد که برای اولین بار ازدواج می کنند. عقد ازدواج بین زوجین باید به صورت دائم و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

همچنین باید پنج سال قبل از تاریخ ازدواج یعنی حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشند و در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز